Futurisztikus, lebegő vonatokkal kísérleteznek Sanghajban

kínai maglev vonat
A 600 km/h maglev train developed by CRRC Qingdao Sifang Co Ltd, a wholly owned subsidiary of CRRC, is displayed in Qingdao city, east China's Shandong province, 23 May 2019. China is planning to develop a prototype of high-speed maglev train that can reach 600 kilometer per hour by 2020. The technical plan for the 600 km/h maglev train has been approved by a review committee consisting of 19 experts on Thursday, according to CRRC Qingdao Sifang Co Ltd, a wholly owned subsidiary of CRRC, the largest rolling stock manufacturer in the world.
Vágólapra másolva!
Kína megkezdte saját fejlesztésű, csúcstechnológiás mágneses gyorsvasútjának tesztjeit Sanghajban. A vonat akár az óránkénti 600 kilométeres sebesség elérésére is képes, ami megközelíti egy utasszállító gép sebességét.
Vágólapra másolva!

A vonatgyártó CRRC Qingdao Sifang nevű, kelet-kínai székhelyű vállalat májusra készült el a mágneses gyorsvonat prototípusával, melynek a napokban lezajlott az első sikeres tesztje Sanghajban.

A Tongji Egyetemnél létesített "maglev" tesztvonalon a lebegő mágnesvasút első szerelvényének műszaki paramétereit vizsgálták, illetve mérték a gyakorlatban.

A vonat fejlesztését irányító csapat vezetője, a vállalat helyettes főmérnöke a teszt után azt mondta: a mágnesvonatot előzetesen stabilnak találták, és minden mutató, illetve vizsgált paraméter eredménye megfelel az előzetes várakozásoknak.

A fejlesztés alatt álló vonat a tavalyi képen, még a gyártó telephelyén Forrás: Imaginechina via AFP/Zhang jinggang

A vállalat egyúttal azt is közölte, jól halad az ötkocsis változat fejlesztése is, amely reményeik szerint 2020-ban gyártósorra kerülhet.

Jelenleg Kínában működik a világ leggyorsabb, kereskedelmi mágnesvasútja, amely Sanghaj Putong nemzetközi repülőtere és a városközpont között 2004 óta biztosítja az utasok közlekedését. A 30 kilométeres távon a szerelvény akár 431 kilométeres óránkénti sebességre is felgyorsulhat.

A sebességrekordot ugyanakkor egyelőre Japán tartja, ahol egy technológiai teszten sikerült elérniük az óránkénti 603 kilométeres sebességet.

Az ország új maglev-vonalát Tokió és Nagoja között építik, és a tervek szerint 2027-ben adják át.

A lebegő mágnesvasutaknak óriási szerepük lehet a felszíni közlekedés fejlesztésében, írja az Asia Times. Kutatások szerint a 600 kilométer/óra sebesség elérésének azért van jelentősége, mert ezzel már nagyjából ledolgozható a mostani maglev-vonatok és az utasszállító gépek sebessége közötti különbség. Ez pedig a korábbiaknál fenntarthatóbb, a közlekedési igényeket jobban kiszolgáló felszíni hálózatok kialakításához vezethet.

A most tesztelt vonatot gyártó vállalatnál úgy vélik, a maglev-technológia előnyei hamarosan legyőzik a kereskedelmi repülést 1500 kilométeres, felszíni távolságokon.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!