Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta a lapnak, hogy „Amint lehetséges, leülünk a Dunakeszi Járműjavító új menedzsmentjével, hogy megismerjük egymás álláspontját a közös projekttel kapcsolatban.
Ezt követően olyan döntést igyekszünk hozni, ami mind a cégcsoport, mind pedig a vasúttársaság érdekeit maximálisan szem előtt tartja.
Mint az Origo korábban megírta, a Dunakeszi Járműjavító új tulajdonosai, a TMH csoporthoz tartozó TMH International AG valamint a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG), egy
1 milliárd euró (350 milliárd forint) értékű, 1.300 vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét hozzák el Dunakeszire, ahol 680 vasúti személykocsit gyártanak majd az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság részére.
A megrendelés keretében összesen 5 különböző típusú vasúti kocsi készül, amelyek közül 2 típust gyártanak Dunakeszin.
A TMH Hungary Kft. már meg is kezdte a magyar beszállítók kiválasztását a projekthez.
A Stadlerrel kötött szerződés eredményeképpen idén már forgalomba is állt az első emeletes Stadler motorvonat Magyarországon, de a koronavírus-járvány miatti határzár óta ideiglenesen nem közlekedik.
Forrás: Magyarnemzet.hu