A De Beers nyersgyémántokból származó negyedéves értékesítése 56 millió dollárt ért el, ami nagyjából 96 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbi, 1,3 milliárd dolláros eredményhez képest. A koronavírus-járvány és az annak nyomán jelentkező korlátozások ugyanis az ékszerkereskedelemre és az ékszerboltok forgalmára is rányomták bélyegüket, ami komolyan visszavetette a legnagyobb gyémántipari cég eladásait is.
A társaság karátonkénti átlagásos eladási ára 21 százalékkal, 119 dollárra esett az év első felében, bár ebben szerepet játszott az is, hogy kisebb köveket hoztak felszínre és értékesítettek.
Ám míg a bányavállalat a Covid-19 járvány miatt egyes termelési céljait csökkentette az idei évre nézve, addig a gyémántkiteremlés tekintetében továbbra is tartják azt, hogy 2020-ban 25-27 millió karátot hoznak a felszínre.
A vállalat ugyanakkor hozzátette: ezt a termelési célt is időről-időre felülvizsgálják, a járványhelyzet alakulása, illetve ebből adódóan, a kereslet változásának függvényében.