Thom Elliot, a cég alapítója érdekes módszert talált az elveszített bevételek pótlására. "Megpróbáltam valami olyasmit kitalálni, amely ugyanúgy hasznos lehetne a vendégeinknek, akik hűségesek maradtak és folyamatosan hívogattak minket ezekben a nehéz időkben is" - mondja egy interjúban.
Elliot és csapata úgy döntött, hogy „csináld magad" típusú pizzacsomagokat állít össze, amelyek tartalmazzák az összes alapanyagot, amire szükség van ahhoz, hogy a vásárlójuk a saját pizzáját otthon elkészítse. Ehhez azonban át kellett alakítani a weboldalukat.
Itt jött képbe a kanadai Shopify, amely bárki számára kínál megoldást online áruház létrehozására és benne termékek értékesítésére, méghozzá olyan hozzáadott funkciókkal, mint például a készletkövetés vagy az értékesítési trendek követése.
Ellioték az első 50 új pizzacsomagjukat az Instagramon történt közzététel után 25 másodpercen belül eladták az új weboldalon,
április eleje óta pedig már több mint 25 ezer csomagot értékesítettek.
A kijárási korlátozások enyhítésével aztán a társaság 13 üzletéből tizet újra megnyitott.
A leállás azonban rengeteget segített a Shopify-nak, mivel a vállalatok áttértek az online forgalmazásra. A Shopify platformon létrehozott üzletek 62 százalékkal nőttek idén március közepe és április vége között, az azt megelőző hat héthez képest.
Ezzel a Shopify Kanada legértékesebb piaci társaságává nőtte ki magát, 1,58 milliárd dolláros (467 milliárd forintos) árbevétellel az elmúlt évben, 47 százalékkal meghaladva az előző évit.
Ami érdekes még ebben a társaságban, hogy sokan nem is tudják, de már 2004 óta működik.
A Shopify a közelmúltban tett lépésekkel tovább javította pozícióját az online kereskedelemben, beleértve az amerikai óriás Walmarttal kötött megállapodást is, amelynek értelmében a Shopify kisvállalkozásainak néhány eladója megjelenik a Walmart online piacán is.
A kanadai cég célja, hogy idén 1200 Shopify kiskereskedőt hozzon a piacra.
A Shopify az Amazon versenytársa kíván lenni saját raktár- és szállítási hálózatának elindításával, amely lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy termékeiket gyorsan juttassák el az ügyfeleknek.
Ennek támogatása érdekében a Shopify tavaly megvásárolta a 6 River Systems nevű céget, amely szoftvert és robotikát kínál raktározási és szállítási rendszerekhez.
Elemzők hozzátették, hogy ez logikus lépés volt a kanadai cég részéről, ha fel akar nőni az Amazonhoz, de mindig marad majd különbség a két társaság között. A Shopify valószínűleg soha nem fog versenyezni a saját márkás mindennapi termékekben, amiben az Amazonnak saját termékskálája van, ilyenek például az akkumulátorok, izzók, edények és serpenyők, stb.
A koronavírus-járvány hatására megváltozott vásárlások szokások azonban nagy lökést adhatnak a társaság fejlődésének a jövőben is.
Forrás: BBC.com