A Nissan reményei szerint a teljesen elektromos SUV-ja (Ariya) igen jól teljesít majd a kínai piacon, amivel a japán autógyártó komoly versenytársa lehet a Teslának. Ez azonban nem lesz könnyű, ugyanis a Tesla jelenléte igen erős a világ legnagyobb autópiacán – írja a BBC.
Az elektromos autók egyébként fontos fordulatot jelenthetnek a Nissan életében.
A vállalat ugyanis egy ideje már veszteségeket produkál, de most egy négyéves terv alapján végre nyereséget akar elérni a menedzsment.
Az Ariyát szerdán mutatták be a vállalat yokohamai székházában, és a cég vezetője, Makoto Uchida úgy hivatkozott a modellre mint a „Nissan új zászlóshajójára". A tervek szerint a Nissan 2023-ra több mint nyolc új elektromos modellt tervez legyártani, és a vállalat szerint Kína lehetne a legfontosabb piacuk. Ezt erősíti az is, hogy a pekingi kormány jelentős ösztönzőkkel támogatja az elektromos autók vásárlását.
Kína azonban általában is hatalmas autópiacnak számít. Az országban tavaly valamivel több mint 20 millió darab autót adtak el, szemben az USA-ban értékesített 17 millióval. A Nissan egyébként egykor úttörőnek számított az elektromos autók piacán, azonban az elemzők szerint elveszítette a lendületét, miután 2010-ben kijött a Leaf modellel.
Az új Ariya viszont nem lesz könnyű helyzetben, ha le akarja nyomni a Teslát Kínában.
Elon Musk sztárvállalata ugyanis jelenleg épp a "Gigagyárát" bővíti Sanghajban, miközben idén májusban a Tesla piacvezetőnek számított a kínai elektromos autó piacon.
Mindeközben májusban a Nissan 40,5 milliárd jenes (380 millió dollár) veszteségről jelentett a március 31-én véget ért pénzügyi évben. Ez pedig a vállalat legrosszabb teljesítménye volt 2009 óta. Következésképpen, a Nissannak igen fontos lenne, hogy az új elektromos modelljei valóban sikeresek legyenek.