A koronavírus-járvány miatt bevezetett digitális oktatás hirtelen jött, a tanároknak, diákoknak és szülőknek is nagyon gyorsan kellett alkalmazkodniuk az új helyzethez, ráadásul épp akkor, amikor sok szülő is otthonról dolgozott a járvány miatt. A pénzintézet a legfrissebb reprezentatív kutatásában azokat a magyar szülőket kérdezte meg az elmúlt hónapok tapasztalatairól, akik érintettek voltak ebben.
A kapott válaszokból kiderült, hogy
a szülők átlagosan heti 13 órával több időt fordítottak arra, hogy segítsék gyermeküket a tanulásban.
Amíg az iskolába járás adott a napnak egyfajta keretet és menetrendet a gyerekeknek, addig az otthoni tanulásnál eleinte sokan tartottak attól, hogy ez teljesen el fog tűnni. Végül azonban ezt az időszakot követően a szülők 38 százaléka azt mondta, a kialakított napi rutint végig sikerült betartaniuk, míg 40 százalék esetében változó volt, hogy, éppen sikerült-e követni vagy sem az időbeosztást. Talán ennek is köszönhető, hogy a válaszadók 34 százaléka szerint nem változott gyermekük iskolai teljesítménye,
41 százalék pedig arról számolt be, hogy pozitív irányú változást tapasztaltak e téren.
Szintén gyakori félelem volt a kezdetekben, hogy a távolság miatt a gyermekek lemaradnak a tananyaggal, azonban a válaszadók 32 százaléka szerint ez nem így történt, 55 százalékuk pedig úgy látja, ugyan volt némi lemaradás, de ez közel se annyi, mint amit a következő félében ne tudnának pótolni.
A megkérdezett szülők 70 százaléka mondta, hogy
hatékony volt a tanárok és diákok közti együttműködés a digitális oktatás ideje alatt.
A Kréta mellett az e-mail, a Google Classroom, valamint a Facebook Messenger volt a leggyakrabban használt kommunikációs csatorna, ezeken felül átlagosan 2-3 további, elsősorban nem erre a célra fejlesztett alkalmazást kellett letölteniük a gyermekeknek.
Összességében a gyermekek tanáraikkal kapcsolatos véleménye a válaszadók 32 százaléka szerint pozitív irányba változott a digitális oktatás idején, 51 százalék pedig úgy véli, a korábbihoz képest nem történt változás. További érdekesség, hogy az otthoni tanulás és kijárási korlátozások miatt a gyerekek a megszokott személyes kapcsolattartás helyett csak online beszélhettek egymással, így a szülők csaknem 75 százaléka úgy véli, gyermeke kifejezetten várja az őszi tanévkezdést, amikor újra naponta találkozhatnak.
A Budapest Banknál elmondták: már évtizedek óta támogatják a fiatalok pénzügyi ismereteinek fejlesztését. A most lezajlott kutatásukban megkérdezett szülők 54 százaléka mondta, hogy gyermeke az otthoni tanulás során önállóbb lett, ami jó irányjelzés lehet a pénzügyekkel kapcsolatos önnállóságra is.