Nemrég komoly pofont kapott a Spotify részvénye, miután a Guggenheim egyik elemzője visszavágta a zenestreaming szolgáltató papírjainak minősítését, és eladásra javasolta azt. Michael Morris ugyanis úgy látta, a jelenlegi piaci árazások mellett a Spotify Technology papírja nem éri meg a kockázatot.
Mindazonáltal vannak olyan elemzők, akik sokkal optimistábbak a vállalattal kapcsolatban. A RiskHedge kereskedője, Justin Spittler például úgy véli,
a Spotify hamarosan bekerül a legnagyobbak közé, és olyan szereplők mellett a helye, mint a Netflix, a Facebook vagy az Alphabet
(a Google anyacége).
A Spotify ugyanis a hatalmas sztárok oldalvizén egyre gyorsabban épít ki magának egy közel monopolhelyzetet az audioiparban. A társaság nagyjából azt csinálja, mint amit a Facebook tett a közösségi médiával, az Amazon az online vásárlásokkal vagy a Google az internetes hirdetésekkel – idézi a MatketWatch Spittlert.
Ezt a folyamatot pedig már a befektetők is egyre inkább felismerik. A Spotify a tőzsdére lépése után, kezdetben, elég gyengén teljesített, majd idővel a befektetők elkezdtek beleszeretni a vállalatba, ami az árfolyam emelkedésében is megmutatkozott. A Spotify egyébként a járvány miatti részvénypiaci összeomlást is igen sikeresen vészelte át, a papír nagyjából 125 százalékot emelkedett március óta.
A vállalat piaci értéke jelenleg 50 milliárd dollár körül van, de Spittler jóslata szerint ez exponenciális növekedésnek indulhat.
Részben a podcastek területén érezhető komoly növekedési potenciál miatt a Spotify értéke néhány éven belül több százmilliárd dollár is lehet – tette hozzá a szakember.
Ahogy tehát a Netflix a műsorstreaming területén, úgy a Spotify a podcastek területén lett az iparág központi szereplője. Spittler pedig úgy látja, a podcastek további felfutása hatalmas lendületet ad majd a Spotify-nak, és ez a társaság részvényére is pozitív hatással lesz a következő időszakban.