Márciusában már szó volt arról, hogy az IKEA szczecini áruháza az utolsó nagyméretű létesítmény a vállalat lengyelországi terjeszkedésében. Nem csak Lengyelországban történik azonban ilyen váltás, hanem szerte a világon, aminek egyértelmű közelmúltbeli jele, hogy az IKEA tulajdonosa, az Ingka Group Párizs központjában, a Rue de Rivoliban lévő üzlethelyiséget vásárolna és a társaság további kisebb üzletek megnyitását is tervezi más városközpontokban.
A párizsi helyért az Ingka Investments mintegy 130 millió eurót fizet, az üzlet várhatóan 2021 tavaszán nyílik meg.
Az üzlet profilja is változik, elsősorban kiegészítőkkel és dekorációkkal találkozhatnak majd a vásárlók, azaz kevesebb bútororral.
Ugyanez a folyamat látható Lengyelországban is, ahol már 2018-ban megnyílt a varsói Blue City IKEA. Ez az üzlet jól példázza, hogy az IKEA merre is kíván továbbmenni a jövőben.
Közelebb akarunk lenni ügyfeleinkhez, hogy bárhol vásárolhassanak
- nyilatkozta a nyitáskor Carolina García Gómez, a lengyel IKEA Retail akkori elnöke.
Az IKEA eddig nagy alapterületű, 30 ezer négyzetméteres áruházakat épített, melyek elsősorban a nagyobb városok szélén helyezkednek el.
- Elemezzük, hogy az IKEA más koncepciói működnek-e Lengyelországban. Ezek lehetnek kisebbek, úgy 10-15 ezer négyzetméteresek, mint a városközpontban elindított City Store méretű üzlet, de változhat a logisztika a több kisebb, online átvételi pontok irányába is - nyilatkozta García Gómez márciusban.
Többféle méretet tesztelünk a világ több mint 40 városában.
"Egy új IKEA-t hozunk létre, de továbbra is fejlesztjük meglévő áruházainkat a világ nagyvárosaiban. Tavaly hét hagyományos nagy IKEA-üzletet és 11 kisebb üzletet, valamint egy IKEA-tervezőstúdiót nyitottunk meg olyan városokban, mint London, Moszkva, New York vagy Párizs. "- közölte a cég.
Az IKEA a változással rámutat arra is, hogy mennyire fontos a fenntarthatóság.
A társaság a tervek szerint 2030-ra a vállalat működése a körforgásos gazdaságon alapul majd.
A cég hozzátette azt is, hogy az értékesítés új formáit is teszteli. A nagy IKEA üzletek továbbra is a fő értékesítési csatornájuk lesz, ahol a vásárlók kipróbálhatják a termékeket, és közvetlenül konzultálhatnak a tanácsadókkal.
Az utolsó hagyományos formátumú IKEA áruház 2021-ben nyílik meg Lengyelországban. A szczecini létesítmény azonban mégsem lesz teljesen hagyományos, hiszen a környezettudatosságról szóló BREEAM épületminősítést is megszerzik rá.
Az IKEA bővíti az online értékesítését is, nem utolsósorban a koronavírus-járványra épített tapasztalatai alapján, mely felgyorsította az internetes megrendeléseket támogató megoldások fejlesztését.
Az elmúlt három hónapban tíz új IKEA átvevőpontot nyitottak meg, melyből jelenleg már 19 van Lengyelországban, és további megnyitásokat is terveznek, hogy Lengyelország egész területét lefedjék velük. Emellett az IKEA áruházakból érkező szállítmányokat várhatóan fel lehet majd venni csomagautomatákból is.
Forrás: Businessinsider.com.pl