Minden korábbinál nagyobb, tévesen szerepeltetett összeget talált egy Massachusetts állambeli pszichiáter a Bank of America-nál vezetett számláján:
a 2,45 milliárd amerikai dolláros egyenlegről Blaise Aguirre biztosra vette, hogy csak valamilyen hiba lehet amögött.
Valóban így volt, ám a legkülönösebb az egészben az, hogy az ügyfél hiába várt arra, hogy a pénzintézet korrigálja a hibát: az összeg - formailag legalábbis - napokig rendelkezésre állt számláján akkor, ha azt a mobilapplikációban illetve ha internetes bankolás során ellenőrizte.
Aquirre-nak magának kellett utána járnia annak, hogy a bank egyáltalán észrevegye a nyilvánvaló hibát és korrigálja azt.
Végül a pénzintézet elvégezte a technikai probléma elhárítását, és az ügyfél számlája újra a tényleges egyenleget jeleníti meg.
"Ez csak egy megjelenítési probléma volt, semmi több. A hibát korrigáltuk" - nyilatkozta a Bank of America szóvivője a több milliárdos vizuális baklövés kapcsán. A Bloomberg azonban megjegyzi, hogy nem minden ügyfelük járt úgy, hogy számlaegyenlege a bank hibája miatt - ha rövid időre is, de - a csillagos egekbe ugrott. Még a hónap elején több számlatulajdonosnál egyenlegük átmenetileg 0 dollárt mutatott online banki ügyintézés esetén, egészen addig, amíg a pénzintézet el nem hárította a technikai problémát.
Nem ez az első alkalom a közelmúltból, hogy amerikai pénzintézetek különösen magas összegre rúgó hibával illetve technikai problémával kell hogy megküzdjenek. Ahogy az Origo megírta, nemrég a Citigroupnak sikerült 900 millió dollárt utalnia tévesen több különböző helyre. A nem mindennapi eset rendezését nehezíti, hogy az egyik számlatulajdonos vállalat időközben megmakacsolta magát, és közölte: nem adják vissza a tévedésből ölükbe pottyantott 175 millió dollárt. Az ügy a bíróságon folytatódik.