A Facebooktól egyáltalán nem áll távol más vállalatok sikeres funkcióinak és újításainak koppintása. Ezt a taktikát előszeretettel alkalmazza a közösségi oldal, néha azért, hogy meggyengítsék a konkurenciát, máskor pedig azért, hogy olcsóbban fel tudják vásárolni azt.
A Facebook most egy olyan közösségi élményt próbál megalkotni, amelyet a Tencent a WeChat alkalmazással már létrehozott Kínában.
Ennek lényege, hogy egy alkalmazáson belül a felhasználók gyakorlatilag mindent elintézhetnek. A WeChaten az üzenetküldés mellett többek között taxit lehet rendelni, adót bevallani, fizetni az üzletekben és újságot olvasni.
Mark Zuckerberg alkalmazása ugyan még nem ért el erre a szintre, de a Facebook így is folyamatosan bővül. Egyre nagyobb hangsúlyt kap az online piactér, a Facebook Gaming, amelyen keresztül streamereket lehet nézni, de már egy ideje tervbe van véve egy randizós, Tinderre hasonlító funkció integrálása is.
A WeChat egyik legfontosabb része az érintésmentes fizetés, amely piacvezető Kínában. A Facebook valami hasonlót szeretne elérni a Facebook Pay terjeszkedésével, erre a célra pedig Facebook Financial néven külön részleget is létrehoztak, amelyet David Marcus, a Messenger korábbi igazgatója fog vezetni.