Így lehet óriási üzletet csinálni világhírű rocksztárok dalaival
![Debbie Harry, Chris Stein, Blondie](https://cdn.origo.hu/2023/12/IdsonIJ6Bzcpe4iAWlOoCRbOzThCSwSJnBBaNHdmZ8Q/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2NhY2E0Y2E3MjY4ZDQyODBhMGExZTkzZGY2MmU0ODJj.webp)
A megállapodás alapján
197 daluk, köztük a Heart of glass és a Rapture jogdíjai a jövőben már a Hipgnosis Songs Fundhoz vándorolnak.
A vételárat nem hozták nyilvánosságra – írja a bbc.com.
A befektetési alapot - amely a rockzene egy veteránja, Merck Mercuriadis ötlete nyomán született meg azzal a céllal, hogy a zenei jogdíjakból származó üzleti lehetőségeket lovagolja meg - 2018 nyarán a londoni tőzsdére is bevezették. Ezt megelőzően Mercuriadis többek között Beyoncé, az Iron Maiden, Elton John és a Guns N' Roses menedzsere volt.
Úgy gondolja, hogy
a könnyűzenei szerzemények ugyanolyan befektetési lehetőséget kínálnak, mint az arany vagy az olaj.
Viszont amennyire csak lehet, próbálják csökkenteni a befektetési kockázatokat, ezért új dalokkal nem foglalkoznak, csak a régi, már sikert aratott slágerekkel, amelyek bevétele elég pontosan tervezhető. Természetes módon arra törekszenek, hogy minél jobban menedzseljék ezeket a szerzeményeket.
A hét elején jelentették be azt is, hogy megszerezték Barry Manilow több mint 900 dalának a jogdíjait. Összességében pedig már 1 milliárd dollár feletti értékben gyűjtöttek össze szerzői jogdíjakat a befektetési alapjukban.