A Disney nagy átszervezési hullámának keretében több fontos, a tulajdonában lévő márkát is átalakít. Ezzel pedig véget ér a 20th Century Fox stúdió 85 éve tartó nagy korszaka is, amely a jövőben 20th Century Studios néven folytatja majd a működését – írja a BBC.
A Disney egyébként tavaly hatalmas terjeszkedést hajtott végre, amikor 71,3 milliárd dollárért megszerezte Rupert Murdoch médiamogul Fox médiaeszközeinek egy részét.
A médiaóriás a 20th Century Fox átszervezése mellett más márkákhoz is hozzányúl. Az ABC Studios és az ABC Signature Studios ABC Signature néven folytatja majd a munkát, míg a Fox 21 Television Studios Touchstone Televisionként működik majd.
Mindazonáltal a Disney átalakításai várhatóan támaszkodnak majd a stúdiók múltjára. A vállalat televíziós stúdiókért felelős elnöke, Craig Hunegs ugyanis közleményben jelezte, az új nevek és logók nemcsak új korszakot jelentenek majd a márkák életében, de kifejezik majd a Disney megbecsülését is a gazdag múltjaik iránt.
A 20th Century esetében egyébként a Disney elvileg megtartaná a híressé vált logót és a logó megjelenésekor ismert zenei aláfestést is.
Az átszervezés azonban így is fontos mérföldkő lesz Hollywood történetében. A 20th Century Fox Television márkanév ugyanis olyan legendás műsorokat adott, mint az eredeti Batman sorozat, a M.A.S.H. vagy A Simpson család. A filmstúdió részlege pedig olyan kasszasikereket tudhat maga mögött, mint az Avatar vagy a Titanic.
Maga a 20th Century Fox 1935-ben jött létre, amikor a Twentieth Century Pictures és a Fox Films egyesült. Ezzel két évvel megelőzték a Disney-t, amely 1937-től kezdett el filmeket gyártani.
Utóbbi mára gigantikus médiaóriássá nőtte ki magát, és a portfóliójához olyan nevek tartoznak, mint a Star Wars mögött álló Lucasfilm vagy a Marvel Studios.
Noha a Disney döntésének hátterében számos különböző tényező állhat, egyes elemzők szerint fontos szempont lehetett, hogy a vállalat igyekszik távolságot tartani a Murdoch kezében lévő Fox News hírcsatornától. Részben azért, mert maga a Disney is komoly szereplőnek számít a hírcsatornák piacán az ABC tulajdonlásával. Vagyis érezhető, hogy a Disney ezen a fronton ugyanúgy próbálja magát erős önálló szereplőként meghatározni, mint a műsorstreaming területén a Disney+ elindításával.