A svéd Klarna az ügyfelek számára kamatmentes részletfizetési lehetőséget kínál, ezért rendkívül népszerű a fiatalabb vásárlók körében. A "vásárolj most, fizess később" modell már egy ideje jelen van a piacon, azonban a Klarna új szintre emelte a koncepciót. Jelenleg 12 millió napi aktív felhasználóval rendelkeznek, az alkalmazásukat pedig naponta 55 ezer alkalommal töltik le.
A platformon emellett 205 ezer kereskedő is jelen van 17 országból, amelyek a svéd startup segítségével összesen napi egymillió tranzakciót bonyolítanak le.
Az e-kereskedelem egyik legnagyobb problémája jelenleg, hogy a potenciális vásárlók 70 százaléka nem fejezi be a termék megvételét, miután virtuális kosarába rakta. Ennek például egyik oka az, ha egy felhasználó még nem regisztrált az adott oldalon és nincs kedve megadnia az összes adatát a vásárláshoz. A vásárlóknak viszont elég csak a Klarnán regisztrálni, így nem kell az összes többi oldalon ezzel bajlódni.
A Klarnával történő részletfizetés emellett gyors megoldást kínál azoknak a fiataloknak, akik egyben nem tudnak megvenni egy nagyobb tételt, viszont több hónapig fizetve már megengedhetik maguknak azt.
A céggel kapcsolatos egyik kritika egyébként épp az, hogy a fiatalokat arra neveli és bíztatja, hogy minél több hitelt vegyenek fel, ráadásul komoly kockázat az is, hogy némelyikük jóval több árut vesz meg, mint amennyit ki tudna később fizetni.
A cég szerint erre is találtak megoldást, méghozzá bizonyos limitekhez kötik, hogy ki hány darab aktív tétellel rendelkezhet, majd ha teljesítik a korábbi részletfizetéseket, akkor vehetnek új termékeket.
A vállalkozás bevétele abból származik, hogy a kereskedőknek tranzakciós költséget számláz ki, viszont ez sok esetben megéri az eladóknak, mivel a svéd startup drasztikusan megnöveli a befejezett vásárlások arányát.