További támogatásokat kaphatnak az elektromos autók vásárlói

PALKOVICS László
Zalaegerszeg, 2020. szeptember 10. Palkovics László, az innovációs és technológiai miniszter beszédet mond a MAN és a Porsche Hungária mobilitási konferenciáján a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályán 2020. szeptember 10-én. Rövid idő alatt kimerült az elektromos járművek vásárlásának támogatására szánt ötmilliárd forintos keret, ezért a tervek szerint folytatódik a támogatási program - közölte a miniszter. MTI/Varga György
Vágólapra másolva!
Rövid idő alatt kimerült az elektromos járművek vásárlásának támogatására szánt ötmilliárd forintos keret, ezért a tervek szerint folytatódik a támogatási program - közölte az innovációs és technológiai miniszter Zalaegerszegen.
Vágólapra másolva!

Palkovics László a MAN és a Porsche Hungária mobilitási konferenciáján beszélt arról, hogy a kormány elektromobilitás és alternatív megoldások terén alkalmazott ösztönzőinek egyike az elektromos meghajtású járművek vásárlását támogató program.

Az erre legutóbb meghirdetett ötmilliárd forintos keret alig negyed óra alatt kimerült, ezért további 800 millió forinttal kiegészítették, de az igényeket látva újabb hasonló támogatási programot is terveznek.

A konferencia helyszínéül szolgáló ZalaZone Járműipari Tesztpályáról a miniszter kifejtette, hogy jövő nyárra a pálya nagyobb része elkészül, a már megvalósult elemeken azonban jelenleg is folynak autótesztelések. A pálya 2023-ig kiegészül még a Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg közötti M76-os autópályával, ami "high-tech útvonal" lesz az elrendezése és a funkciói alapján.

Palkovics László kifejtette: a járműipar számos kérdésre keresi a választ, a kihívások között szerepel a zéró kibocsátás, a fenntarthatóság, a megújuló üzemanyagok fejlesztése, a vevői igények változása, a versenyképesség fenntartása, illetve a kereskedelmi "háborúk" és a műszaki kihívások kérdése, amelyek rendkívül gyorsan változnak.

Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter beszédet mond a MAN és a Porsche Hungária mobilitási konferenciáján a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályán 2020. szeptember 10-én Forrás: MTI/Varga György

A közlekedési rendszer az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó - mondta, és emlékeztetett rá, hogy Magyarország is vállalta a gazdaság karbonsemlegességét 2050-re, aminek költsége várhatóan 55 ezermilliárd forint.

- hangsúlyozta a miniszter. A célok eléréséhez kiemelt terület az elektromobilitás erősítése, benne a zöldrendszámos autók és a zöldbuszok elterjesztése, aminek egyik ösztönzője a kormány által biztosított - hamarosan az elektromos kerékpárokra is kiterjesztendő - vásárlási támogatás. Szükség van azonban a zöldrendszámok feltételeinek módosítására - jelenleg már 20 ezer ilyen autó közlekedik az országban -, illetve azt is el kellene érni, hogy euró 3-as, 4-es szintűnél alacsonyabb besorolású motorral rendelkező járművek lehetőleg ne legyenek a hazai utakon.

A kormányzat ösztönzi a bioüzemanyagok használatát és gyártását, hogy a közlekedéshez használt energia 10 százaléka megújuló energiaforrásból származzon. Kiemelt szerepet szánunk a hidrogénnek a hazai energiapolitikában, de nemcsak a járművek meghajtásában, hanem más iparterületeken is - jelezte Palkovics László.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!