India a világ legnagyobb motorkerékpár-piaca, ahol évente mintegy 17 millió motorbiciklit és robogót értékesítenek. Vannak vállalatok, amelyeknek ennek ellenére mégsem sikerül terveiket megvalósítani az országban. Ennek oka éppúgy lehet a helyi konkurencia vagy a kedvezőtlen adózási rendszer.
Például a Toyota néhány hete azzal indokolta korábbi bővítési terveinek visszavonását, hogy az országban túlságosan magasak az adók tevékenységükre. Most pedig a Harley-Davidson jelentette be, hogy visszavonulót fúj: a gyártás leállítása és az átszervezések 75 millió dollárjába és a helyi munkaerő elbocsátásába kerülnek a cégnek.
A vállalat 2011-ben nyitotta meg üzemét Észak-Indiában, ám a cégnek nem sikerült helyt állnia a helyi Hero márkával, illetve a japán Hondával a piaci versenyben.
A cég évente átlagosan 3000 terméket adott csak el. A BBC helyi üzleti kommentátorai szerint, az ikonikus amerikai márka nem tudta kihasználni a hatalmas piac lehetőségeit, és nem vette figyelembe azt sem, hogy Indiában ezeknél a termékeknél csak igen szerény árrést lehet elérni. Hozzájárult a márka kudarcához a helyi versenytársak erőssége, valamint az, hogy az indiaiak számára kulturálisan nem könnyen megfogható az az érzésvilág, amit a márka közvetít.
A Harley egyébként viszonylag jól teljesít más ázsiai piacokon, például Thaiföldön és Dél-Koreában.
A cég kivonulása ugyan nem jelent óriási gazdasági érvágást Indiának, viszont szimbolikus vereség a Modi-kormánynak, amely épp arra készül, hogy egy 23 milliárd dollár értékű támogatási csomag bevezetésével, nagyobb számban csábítson az országba külföldi vállalatokat.