Ahogy a koronavírus-járvány miatt kevesebb repülőútra volt szükség az elmúlt hónapokban, az Amazon összesen majdnem egymilliárd dollárt spórolt az utazási költségeken – derült ki a vállalat csütörtöki adataiból.
Noha az e-kereskedelmi óriás országon belüli utazási költségei várhatóan szinten maradnak, a cég úgy számol, hogy nem emelkednek majd olyan ütemben, mint korábban – mondta az Amazon pénzügyi vezetője, Brian Olsavsky.
Mindazonáltal a járvány összességében így is pluszköltségeket jelent a társaságnak.
Az Amazon úgy számol, hogy a koronavírussal összefüggő költségek a jelenlegi negyedévben 4 milliárd dollárra emelkednek majd a megelőző negyedévben mért 2,5 milliárd dollárról.
Ezzel párhuzamosan az Amazon igen erős harmadik negyedéves számokat tett közzé, ami nem volt túl nagy meglepetés, tekintve, hogy az online kereskedelem az idei év egyik nagy nyertese volt. A jelentés szerint a megelőző három hónapban 96,15 milliárd dolláros bevételt ért el a vállalat, ami 37 százalékos növekedés volt. Az elemzők 92,7 milliárd dolláros bevételre számítottak.
A nyereség mindeközben 12,37 dollár volt részvényenként, miközben az elemzők csupán 7,41 dollárt vártak.
A cég várakozásai szerint a negyedik negyedévben a működési nyereség 1 és 4,5 milliárd dollár között alakulhat majd – miközben a társaság a napokban bejelentette, újabb dolgozókat venne föl az ünnepi szezonra.
Az Amazon azonban nem csupán az e-kereskedelmi üzletágával teljesített erősen.
A felhő alapú informatikai szolgáltatásával (Amazon Web Services) 11,6 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 29 százalékos növekedés volt
– megfelelve az elemzői várakozásoknak. A működési nyereség itt 3,54 milliárd dollár volt, lenyomva a 3,45 milliárd dolláros elemzői várakozást.
A társaság részvénye idén eddig 74 százalékos emelkedett, ami a legjobb teljesítmény volt a legértékesebb öt amerikai technológiai vállalat körében.