A teljes nevén "Berlin Brandenburg Willy Brandt Airport" létesítmény nyolc éves csúszással nyitja meg kapuit. A Brandenburg-i kaputól mintegy 25 kilométerre, délkeleti irányban található repülőteret évente mintegy 40 millió utas kiszolgálására tervezték, ez az utasforgalom nagyjából megfelel a koronavírus-járvány miatti válság előtti szintnek. A központi csarnokban 118 utasfelvételi pult található, valamint több tucat étterem és üzlet áll az utasok rendelkezésére. A földalatti vasúttal Berlin belvárosa mintegy 30 perc alatt elérhető a repülőtérről.
Az alábbi képre kattintva galériában tekintheti meg a repülőtéren az átadás előtti napon készített képeket!
A járvány miatt erősen megcsappant utazószám miatt egyelőre nem terveznek újabb terminált nyitni.
Az 1-es terminálon október 31-én megkezdődik az első érkező gépek fogadása, de a tervek szerint már november 7-től teljesen átveszi a Tegel menetrendszerinti forgalmát a BER.
A BER-ről viszont október 31-én még nem indítanak járatokat, az autóval érkezőket a két létesítmény között közlekedő transzferbuszok segítik.
A BER az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb, rengeteg vitától és korrupciós ügytől övezett németországi beruházása. Jelentősége azért is nagy, mert Berlin a légi közlekedés szempontjából egyébként fontos, de másodlagos piacnak számított a hosszabb nemzetközi útvonalakon - ezeket ugyanis általában Frankfurtból vagy Münchenből repülték a légitársaságok. Ugyanakkor az elszálló költségek és a folyamatos határidő-csúszások kiatt az egyik legtöbb kritikát kapó németországi fejlesztéssé vált.
A BER költsége az eredeti terveket jócskán túllépve, 6 milliárd eurónál (több mint 2100 milliárd forint) állt meg
-írja a Bloomberg.
Az építkezés még 2006-ban indult, annak történetéről, a felmerült problémákról az Origo az alábbi cikkében írt: