Az agyunk olyan gyorsan kódolja a számokat, hogy egy kisebb első számjegy elegendő ahhoz, hogy az ár sokkal kisebbnek tűnjön: 99 forint sokkal kevesebb, mint 100 forint.
Annak ellenére, hogy az emberek általában nem mondják ki hangosan az árakat, a tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek a kevesebb szótagokból álló árakat olcsóbbnak tartják. Például a 3399 (12 szótag) forintnál olcsóbbnak tűnik a 3400 (hat szótag).
A kutatások azt mutatják, hogy a vesszők vagy pontok eltávolításával az ár alacsonyabbnak tűnik (1699 forint olcsóbb, mint az 1.699 forint vagy az 1 699 forint).
A boltok elrendezését gyakran zavaró és labirintusszerű kialakításra tervezik, arra kényszerítve az embereket, hogy a pénztár felé haladásban több árut lássanak, mint amennyit eredetileg terveztek. Ez a trükk Victor Gruen bevásárlóközpont építészéről kapta a nevét, aki valójában utálta az ilyen manipulációs technikákat.
A kutatások azt mutatják, hogy egy nő érintése (például egy rövid érintés a vállon) mindkét nem vásárlóinak növeli a biztonságát a pénzköltés során. Ezen túlmenően, ha bármely nemű eladó átveszi a vevő gesztusait, az nagyobb eséllyel vásárol.
Az olyan leírások, mint a "kevés karbantartás", vonzóbbak a fogyasztók számára, mint például a "nagy teljesítmény", annak ellenére, hogy mindkét tulajdonság értékes.
A fogyasztók általában alacsonyabb árat éreznek a tudat alatt, ha azokat részletekben tüntetik fel, még akkor is, ha megismerik a teljes árat.
Ha lebontja az árat arra összegre, hogy az mennyibe kerül naponta (általában összehasonlítva egy csésze kávéval), akkor az ár megfizethetőbbnek tűnik.
A fogyasztók - ha tehetik - inkább olyan árat választanak, amely páratlan számra végződik, és amely páros egész szám alatt van, például 4.979 forint.
Az akciós ár és az eredeti ár vizuális megkülönböztetése komoly előnnyel járhat. Ha az eredeti (tehát a magasabb ár) ki van emelve, és nagyobb a betűmérete, továbbá más a színe, akkor az eladási ár vonzóbbnak tűnik.
Forrás: Titlemax.com