Fűszerkeverékes kávéval csinálhatja meg szerencséjét egy globális kávézólánc

Daily Life In Milan milano starbucks politcs EUROPE euro elections salvini meloni stazione centrale huawei huawei android huawei crisis advertising posters political posters European votes posters starbucks stazione centrale starbucks milano starbucks cof
A Starbucks alapítója mindenképp olyan nevet akart találni, amely ST-vel kezdődik, mert erősnek találta ezt a kombinációt. Végül egy régi bányászati térképen talált egy kifejezést, hogy Starbo, akkor beugrott neki a Mody Dick egyik szereplőjének neve, aki Starbuck.
Vágólapra másolva!
A világ legnépszerűbb kávézólánca a koronavírus-járvány alatt arra kényszerült, hogy világszerte bezárja legtöbb üzletét. Ennek hatására ugyan drasztikusan visszaestek a fizikai boltokban történő eladások, azonban az online rendelések száma nagyon megugrott, akárcsak a Starbucks hivatalos alkalmazásét használóké is. A cég arra számít, hogy 2021-ben rekordévet zárhatnak majd az újranyitó üzletekkel és az online térhódításnak köszönhetően.
Vágólapra másolva!

A Starbucks jobban teljesített a Wall Street várakozásainál, hiszen a prognosztizált 12,1 százalékos visszaesés helyett a vállalat eladásai csak 9 százalékkal csökkentek, hiszen a vásárlók egy része visszatér megszokott rutinjához és egyre többen vásárolnak ismét kávét a cég üzleteiben.

Kevin Johnson, a vállalat vezérigazgatója kiemelte, hogy az Egyesült Államokban és Kínában sokkal gyorsabb volt a helyreállás, mint amire számítottak.

Az is kiderült, hogy egyre többet költenek az emberek egy Starbucks látogatás során, hiszen a számlák végösszege átlagosan 17 százalékkal volt magasabb az előző negyedévhez képest. A kávézólánc a tervek szerint jövőre globálisan nézve 1100 új üzletet nyit majd.

Illusztráció Forrás: NurPhoto/Mairo Cinquetti/NurPhoto/Mairo Cinquetti

A vállalat arra számít, hogy globálisan 18-23 százalékkal nő majd az eladások száma éves szinten 2021-ben.

Kínában várják a legnagyobb növekedést, ott akár 27-32 százalékos emelkedés is várható.

Nemrég szintén lezárult a Starbucks rajongók egyik kedvenc időszaka, hiszen már nem kapható a lánc legnépszerűbb kávéja, a szezonális Pumpkin Spice Latte (PSL). A CNBC szerint ebből az őszi kávékülönlegességből a vállalat limitált idő alatt is 424 millió darabot ad el világszerte. A 2003-as bevezetése óta (bár ekkor még nem volt világszerte kapható) több mint 1,5 milliárd dollárt bevételt termelt a cégnek az ital.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!