Az imént vázoltak persze nem csupán Magyarországra érvényes jelenséget takarnak, ezzel a stratégiával más nagy nyugat-európai márkák is éltek korábban és élnek mind a mai napig. Példaként említhető a Hugo Boss, amelyet sokan francia márkának gondolnak, holott német brandről van szó.
Nem csoda, ha a magyar márkák esetében is előfordul, hogy külföldi eredetre utalnak. A klasszikus példa erre a Saxoo London, amelynek a nevében ott virít Anglia globálisan is ismert nevű fővárosa, a honlapja pedig .com-ra végződik, ami szintén ezt a benyomást erősíti. A legtöbb boltjuk persze Magyarországon van, de „felemelik" a márkát azáltal, hogy adtak neki egy ilyen nemzetközi vonatkozást.
Ezen kívül azonban még számos további ilyen márka van. Mutatunk néhányat:
A Mayo Chix divatcég alapjait 1989-ben rakták le a cég alapítói Magyarországon. Azóta a márkát sikerült itthon és a környező országokban egyaránt a legismertebbek közé pozicionálni.
A márka erejét mutatja a Magyarországon működő számtalan márkabolt és a rengeteg viszonteladó a kisebb településeken.
Arra törekedtek, hogy a bevásárlóközpontokban működő boltjaiknak egyedi arculatot kölcsönözzenek, nemzetközileg elismert designerek bevonásával. A Mayo Chix divatmárka mögött egy divatcég áll, amely a saját tervezésű kollekciókat saját hálózaton keresztül legyártva hozza azokat forgalomba. Ebben munkájuk nem tér el a világban jelenleg sikeresen működő nemzetközi cégek gyakorlatától.
A Griff Collection az egyik legnagyobb múltú,
100 százalékban magyar tulajdonú multibrand-szisztéma szerint működő divatcég, amely 1986-os alapítása óta folyamatosan megújult.
A vállalatot 1986-ban, Griff Gentlemen's néven alapították. A cég működését a budapesti Visegrádi utcában, egy 6 négyzetméteres garázsból átalakított üzlethelyiségben kezdte meg, ahol eleinte farmernadrágok készítésével és eladásával foglalkoztak. A Griff hamar kinőtte magát a garázs-boltból, az országban elsőként kezdtek el olyan extrémebb darabokat gyártani, mint lila, sárga, vagy zöld színű zakók, amelyek üdítő változatosságot vittek az akkoriban még konzervatívabb, elegáns öltözködési kultúrába.
Az alapítás után 9 évvel, 1995-ben nagyot lépett előre a cég: ekkor nyitotta meg az igazi zászlóshajó-áruházát a Nyugati téren. A Griff Áruház 2400 négyzetméteren jött létre és öt szinten kínált férfi ruházatot az érdeklődőknek. 2005-ben úgy döntöttek, a bevásárló központokban folytatják tovább az útjukat: megnyitották első pláza-üzletüket a MOM Parkban.
2007-ben újjászületett a márka Griff Collection néven: új arculattal jelentkeztek, és a saját termékvonal mellett megjelentek a világmárkák is az üzletekben. A Griff Collection a megújult webshop 2017-es elindításával az e-kereskedelembe is becsatlakozott. Ma már olyan világmárkákkal találkozhatunk több mint 30 brandet bemutató kínálatukban, mint a Guess, a Tommy Hilfiger, a Calvin Klein és a Levi's.
A Retro Jeans szintén magyar márka, amely alapfilozófiája szerint visszatekint a múlt trendjeire, újragondolja, majd egy modern stílusban ötvözi azokat. A márka fő inspirációs forrását az alapító által kedvelt vintage amerikai hangulat adta.
Ennek eredményeként a korszakot tükröző stílusjegyekkel, anyagokkal, grafikákkal indult útjára a 2000-es évek elején a Retro Jeans.
A cég 2001-ben nyitotta meg első üzletét, mint denim lifestyle márka, ruhákat, kiegészítőket kínálva nőknek és férfiaknak egyaránt. A Retro Jeans dinamikusan, innovációk útján fejlődik, ma már több országban több tucatnyi üzlettel van jelen.
Az évek során a márka attitűdjére inspirációk sokfélesége hatott, mérföldkőnek számít az olasz tervezők vonalvezetésének megjelenése. A Retro Jeans nagy hangsúlyt fektet az anyagok különleges előállítására, legyen az egy erősen mosott farmer vagy egy finoman kezelt póló. A márka legfontosabb örökségét szándékaik szerint erős identitása jelenti, amely a dupla "R" logóban köszön vissza. A két ikonikus betű egymásnak hátat fordítva tekint vissza a múltba és határozza meg a jövőt.
A Devergo márkát – a 80-as évek végén – Renata Sartori és Paolo Bolzonella alapították, az észak-olaszországi Noaléban. Magyarországon egy magyar és egy görög vállalkozó által létrehozott kisvállalkozás, a Flas Kft. kezdte el forgalmazni a termékeket, az 1992. októberében, a Síp utca 9. szám alatt megnyitott Rolling Store-ban, amely abban az időben a legnagyobb alapterületen árusító farmerüzlet volt. 1994-ben a Budapesti Divat Napok kiállításon megjelenve indították el a nagykereskedelmi forgalmazást.
1999-re a magyar vállalkozásnak sikerült a márkanevet felvásárolnia, és levédetnie az egész világra kiterjedően – úgy a gyártás, mint a forgalmazás tekintetében.
A nemzetközi tervező csapat élén az a neves olasz divattervező, Cristiano Berto áll, akinek irányításával számos fiatal tanulja, és műveli az épp aktuális „cool" trendeknek megfelelő farmerruházat tervezését.
A Saxoo London egy olyan magyar ruházaticikk-márka, amely az általa kínált divatot a „club wear" kategóriába sorolja. 1997-ben indult, a bevásárlóközpontok és velük együtt a külföldi divatmárkák hazai térhódítása idején.
A rövid idő alatt megjelenő viszonylag sokféle új márka között külföldi cég benyomását keltve és nem utolsósorban jó minőséget nyújtva helyet szerzett a hazai ruhadivat „felső kategóriájában".
A költségek csökkentése érdekében a gyártatást 2005-ben Ázsiába helyezték át. Így nyugat-európai alapanyagokból Indiában, Kínában és Pakisztánban állítják elő a magyar Saxoo London termékeket.
A Budmil magyar sport- és szabadidő-ruházati márkaként indult. A márkanév valójában egy rövidítés, amely Budapest és Milánó nevéből ered. Tulajdonosa az 1990-ben Budmil Kft. néven bejegyzett, 2006 óta részvénytársaságként működő vállalkozás.
A cég a harmadik volt egykor a rendszerváltás korabeli magyarországi sportruházati márkák rangsorában.
Bár központja továbbra is Magyarországon van, a gyártást időközben már az alacsonyabb munkabérek miatt Távol-Keletre szervezték ki.
Sikerüket a tőkeerős nyugati konkurens márkák között a rendszerváltást követően a hiánygazdálkodás piaci rései felismerésének, a megbízható minőségnek és a jól felépített imázsnak köszönhették. Napjainkban elsősorban divatos utcai ruházatot forgalmaznak, de jelentős szerepe van a kínálatban a táskáknak és a cipőknek is.
Egy kínai festő-üzletember, Wei Xiang a Wink márka tulajdonosa, amely megszületését tekintve mindenképpen Magyarországhoz kötődik. A borforgalmazóként és ex-szappanopera-producerként is ismert cégtulajdonos Magyarországon egy elképesztően sikeres és különleges vállalkozást épített fel. Elmondása szerint nem kellett hozzá más, mint néhány jól kihasznált véletlen.
"Én nem vagyok sikeres üzletember" – nyilatkozta több alkalommal is az alapító üzletember. Ez a kijelentés némileg meglepő, ugyanis a Wink cipők története éppen az állítás ellenkezőjét bizonyítja.
Wei 1990-ben érkezett Magyarországra – művészi ambíciókkal látogatott Európába, festészetet akart tanulni, de hamar rájött, hogy ez a mesterség nem fog stabil egzisztenciát teremteni számára. Szerencséjére azonban mindig is vevő volt a véletlenül felbukkanó, kínálkozó lehetőségekre.
Az 1990-es évekbeli Magyarországon hatalmas igény volt például az olcsó, de jó minőségű, nagy választékot felvonultató sportcipőkre. Ebbe a piaci résbe „akasztotta be a lábát", és ez az ajtó később szélesre tárult előtte. Egy, a cipőgyártással foglalkozó kínai barátja segített belekezdeni a vállalkozásba.
A Wink márkanév alatt futó sportcipőket a kezdetektől Magyarországon terveztette, Kínában gyártatta le, majd ugyancsak a magyar és európai piacon bocsátotta áruba a vállalkozó szellemű festőművész.
Források: Világgazdaság - Magyar márkák külföldi „álruhában", Budapest LAB - Véletlenek márpedig vannak — avagy miért gyárt cipőt Magyarországon egy kínai festőművész, valamint a márkák honlapjai.