A novekedes.hu arról számolt be, hogy közel két és félmillió forintot kap minden egyes Instagramon megjelent posztja után Miquela Souse, ismertebb nevén Lil Miquela. A jövedelmét azonban biztosan nem költi el, ugyanis az instamodell nem igazi, élő személy, hanem egy jó ízléssel megáldott digitális karakter, ahogy alkotója, a Brud vállalat nevezi. Éves, közel 3 milliárd forintos bevétele jelentős része azonban valós céges együttműködésekből származik.
A 2,8 millió követővel rendelkező virtuális karakter részt vett korábban Calvin Klein kampányban és együttműködött már a Samsunggal is.
A második legnépszerűbb digitális karakter Noonoouri pedig több mint 450 ezer forintot kap minden posztja után.
A feltörekvő rózsaszín hajú Seraphine Instagramjának pedig már több mint 450 ezer követője van. A Riot Games által megalkotott virtuális lány Shanghaiban promotál zenei tartalmakat, míg ember társai a koronavírus miatt kénytelenek otthon maradni. Továbbá a vállalat bele is építette a játékaiba, ezzel tovább növelve a népszerűségét.
Az influenszerek iránti kereslet a cégek részéről nem csökkent a világjárvány ideje alatt sem.
A márkák 2022-ig több mint 4 milliárd forintot terveznek influenszer marketingre fordítani, ami a duplája annak, amit 2019-ben költöttek erre
- írja a Bloomberg a Business Insider Intelligence kutatása.
Ennek egyre nagyobb részét virtuális karakterek (pontosabban a mögöttük álló cégek) kapják, miközben a valódi influenszerek bevétele a koronavírus miatt csökken, mivel a szponzorált utazásokat, rajongótalálkozókat és termékbemutatókat a márkák kénytelenek törölni, számol be arról a portál.
Azért jó virtuális influenszereket használni, mert szemben a humán társaikkal olcsóbb velük dolgozni, működésük teljesen kontrolált, egyszerre számos helyen jelenhetnek meg, és legfőképp sosem öregednek meg, vagy halnak meg"
- számolt be Christopher Travers, a virtualhumans.org alapítója a virtuális influenszerek előnyeiről.
S mivel így vagy úgy, de nagy közönséget érnek el és mozgatnak meg, egyre többen látnak bennük fantáziát – befektetők is. A nem humán megjelenésű virtuális influenszerek mögött álló Superplastic animációs és szórakoztatóipar cég tavaly több mint 3 milliárd, idén októberig pedig több mint másfél milliárd forint magbefektetést kapott. Ebből is látszik, hogy a világmárkáknak a nem emberi külső sem akadály.