A cég autóipari erőfeszítései elég egyenetlenül haladnak 2014 óta, amikor megkezdték saját autójuk tervezését. A kezdeti erőfeszítések után a cég inkább visszatért a szoftverek fejlesztésére, azonban 2018-ban a Teslától visszatért Doug Field, az Apple veteránja, és azóta rohamtempóban dolgoznak az autón. Céljuk egy tömegautó létrehozása, így nem versenyeznek azokkal a nagy cégekkel, akik sofőr nélküli önvezető autókat fejlesztenek.
Az autógyártás központi stratégiai eleme az új akkumulátor kialakítás, mely radikálisan csökkentheti az akkumulátor költségeit, és növelheti a jármű hatótávolságát.
A gyártási folyamat során az Apple valószínűsíthetően egy gyártási partnerre fog támaszkodni. De az sem kizárt, hogy lejjebb adnak elképzeléseikből, és végül csak egy autonóm vezetési rendszert fejlesztenek, melyet egy hagyományos autógyártó a gépkocsijába integrálhat.
Az Apple tervei szerint az akkumulátorai egyedülálló monocellás kialakításúak lesznek, vagyis több hely marad a telep belsejében. A vállalat lítium-vas-foszfát akkumulátort szeretne alkalmazni, mivel ez kevésbé melegszik fel, és biztonságosabb, mint a hagyományos lítium-ion akkumulátor.
Az Apple számára mindenképpen kihívást fog jelenti az autógyártás, hiába rendelkezik jól működő ellátási lánccal.
Egy életképes üzemhez évente 100 ezer autó előállítására van szükség, mely még a cég számára is kihívást jelente. A Teslának is 17 évébe telt, mire tartós profitot tudott termelni.