A kínai CRSC vállalatot 1953-ban alapították, és az elmúlt évtizedek alatt a vasúti vezérléstechnikai és ellenőrzési rendszereknek világszinten elismert szereplőjévé vált. Számos jelentős kínai vasútfejlesztési beruházásban vett részt, például a Peking-Tianjin vagy a Peking-Sanghaj között megépített nagysebességű vasútvonalak fejlesztésében. A vasút mellett több, mint 20 város 100 metróvonal építésében is szerepet vállalt.
A CRSC Kínában összességében 139.000 kilométer általános vasút és 35.000 kilométer nagysebességű vasút építési munkálataihoz járult hozzá.
Ugyanakkor ma már számos nemzetközi megbízásnak is eleget tesz Ázsiában és Dél-Amerikában, valamint szintén fontos részvevője a Budapest-Belgrád vasúti projekt szerbiai szakaszának kivitelezési munkálatainak.
A MÁV-REC Kft. 2001-es megalakítása óta számos szolgáltatási területen vált sikeressé.
E szolgáltatási területek több szálon kapcsolódnak vasúti és általános logisztikai, illetve hulladékgazdálkodási-környezetvédelmi feladatok ellátásához. A MÁV–REC Kft. vezetésével 2020. június 23-án megalakult a Záhony Logisztikai és Ipari Övezet nevű konzorcium, melynek másik tagja a Záhony Port Zrt.
A létrehozott konzorcium célja, hogy a nyugat felé tartó gazdasági és kereskedelmi útvonalak fejlesztésébe bekapcsolódva a kínai állam által támogatott Belt and Road Initiative-on (BRI) keresztül egy, az európai viszonylatban stratégiailag is jelentős, innovatív logisztikai-, vasúti- és áruforgalmi csomópont megvalósítását készítse elő.
A project részeként olyan technológiai és ipari fejlesztési beruházások előkészítése történik, mely megvalósítása esetén jelentős hatással lesz az EU és Kína közötti vasúti teherforgalom és a magyar-kínai gazdasági együttműködésre - emeli ki a megállapodás megkötéséről szóló sajtóközlemény.
A Magyarország és Kína kormánya között létrejött kétoldalú együttműködés kiváló. Az „Egy Övezet, Egy Út" kezdeményezés elmélyítéséért mindkét ország sokat tett az utóbbi években.
Ez a kezdeményezés ad keretet a CELIZ projekt népszerűsítésére is, amely a két ország közötti vasúti infrastruktúra korszerűsítését tűzte ki céljául a kelet-magyarországi Záhony térségben.
A CELIZ-t mind a magyar, mind a kínai kormány támogatja, a Kínai Nemzeti Fejlesztési Bizottság Egy Övezet Egy Út promóciós központja pedig felvette a „kiemelt együttműködési projektek" listájára, ezzel is támogatva a beruházás előre mozdítását.
A CRSC átfogó tapasztalattal és korszerű technológiájával tud majd hozzájárulni a CELIZ projekt megvalósulásához a vasúti berendezések területén, a MÁV-REC pedig a regionális befolyásának és helyismeretének köszönhetően pontosan látja, hogy milyen lehetőségek rejlenek a régióban. A CELIZ mintaértékűvé válhat a két ország együttműködési kapcsolataiban. Jelentősége nagyban hozzá fog járulni a vasúti áruforgalom minőségi fejlesztéséhez Kína és a közép-kelet-európai régió között.