Alig néhány részletet árult el a tőzsdén is jegyzett Eagle Bulk nevű, tengeri teherszállítással foglalkozó nagyvállalat arról az esetről, ami a Jaeger nevű, ömlesztett árut szállító hajójukon még július végén történt. Eszerint a hatalmas jármű az Indiai-óceánon haladt a Vörös-tenger irányába, fedélzetén három fegyveres biztonsági őrrel. Az őröket az iparági ajánlásoknak megfelelően, a magas biztonsági kockázatot jelentő térségen való áthaladás miatt bérelte fel a hajóüzemeltető.
A protokoll szerint a fedélzeten tartózkodó őrök a fegyereiket a kapitánynak adják át, ha azokra épp nincs szükségük.
A háromból az egyik őr azonban ezt egy alkalommal nem tette meg, hanem magánál tartva azt, átvette a hajó irányítását, és lényegében eltérítette azt.
A jármű azután már nem haladt tovább a tervezett ütemben és a legénységnek azt kellett tennie, amit a fegyveres őr mondott - tájékoztatott a cég.
Kiderült, hogy a biztonsági őr végső elkeseredettségében tette, amit tett. Kiderült ugyanis, hogy az a magán biztonsági szolgáltató, amely őt alkalmazta, már hónapok óta nem folyósította fizetését, így a férfi a túszejtéssel akarta kikényszeríteni elmaradt bérét. Azt szerette volna elérni, hogy járandósága mellett, kompenzációt is kapjon a késői kifizetésért.
Az ügy sok részlete még nem tisztázott, az Eagle Bulk nem is tagadta, hogy törekedtek arra, a nyilvánosság ne értesüljön addig a hajón történekről, amíg az események le nem zárulnak.
A cégnél közölték, tengerbiztonsági szakértők is azt tanácsolták nekik, a közvéleményt addig ne tájékoztassák az esetről, amíg az meg nem oldódik.
Erre végül három nap után került sor, amikor az őr hajlandó volt átadni fegyverét, és a hajó folytathatta útját az eredeti útvonalon.
A vállalatnál kiemelték, hogy a fegyveres őr nem okozott senkinek semmilyen sérülést, és nem viselkedett erőszakosan a legénység egyetlen tagjával szemben sem, sőt, folyamatos volt a kapcsolattartás a hajó és a hatóságok, illetve a legénység tagjai és azok családtagjai között. A másik két biztonsági őr nem vett részt társuk akciójában.
A hajót üzemeltető cég elismerését fejezte ki a kapitánynak és a legénység tagjainak, mert az események alatt megőrizték higgadtságukat, így miután az őr hajlandó volt átadni fegyverét, a hajó folytathatta útját. A vállalat ugyanakkor további részleteket egyelőre nem akar nyilvánosságra hozni a kínos ügyről.