Az Amazon ismét nyitna a luxusipar felé

computers Horizontal
Az Amazon eredetileg Cadabra néven indult, azonban ez túlságosan hasonlított egy másik névre, a Cadaverre. Azután a Jeff Bezos a Relentless nevet választotta. Érdekesség, hogy a relentless.com a mai napig az Amazonra irányít át. A név természetesen az Amazonas angol megfelelője, ami a világ legbővizűbb folyója.
Vágólapra másolva!
Az Amazon hosszú ideje próbál szerves kapcsolatot kiépíteni a luxusiparral, azonban a nagy márkák eddig vonakodtak megjelenni a vállalat hatalmas e-kereskedelmi platformján. Az Amazon most ismét tesz egy próbát, de egyelőre nem tudni, mekkora sikerre számíthat.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt években a nagy luxusmárkák a saját márkaértéküket féltve vonakodtak megjelenni az Amazon weboldalán. A luxuscégek ugyanis úgy kalkuláltak, hogy ha felkerülnének a platformra, akkor egy szintre kerülnének az olcsóbb termékekkel, aminek következtében csökkenne a márkaértékük – írja a 24/7WallSt.

Az Amazon azonban nem adta fel a próbálkozást, és most újabb kísérletet tesz, hogy magához vonzza a luxuscégeket.

Jeff Bezos óriáscége bejelentette, hogy elindít egy új luxusüzletet Luxury Stores néven, bevonva olyan jelentős amerikai márkanevet is, mint Oscar de la Renta.

Emellett hamarosan gyerekruházat is megjelenik majd az oldalon.

Miközben az Amazon jelezte, hogy a következő hetekben és hónapokban újabb márkák kerülnek majd föl a boltba, a vállalat azzal is igyekszik növelni az exkluzivitás benyomását, hogy először csak az amerikai Prime ügyfelek kapnak meghívót az oldalra.

Ismét megpróbál nyitni a luxusipar felé az Amazon Forrás: AFP/Anadolu Agency/Ali Balikci

Emellett a Luxury Stores márkái szinte teljesen szabad kezet kapnak az Amazon platformján. Ők határozhatják meg a kínált termékeket és az árazást is. Ezzel egy „bolt a boltban" modellt alkalmaz a vállalat.

Mindazonáltal izgalmas kérdés lesz, hogy mekkora sikerrel jön be az Amazon számítása. Múlt novemberben ugyanis a Nike például felfüggesztette a hasonló, „bolt a boltban" jellegű értékesítését az Amazon weboldalán. Noha a Nike nem olyan luxusmárka, mint a Louis Vuitton vagy a Tiffany, a sportszergyártó közölte, elsősorban a közvetlen értékesítésre fókuszálna.

A háttérben azonban fontos szempont volt, hogy a több száz dollárba kerülő Nike termékek elég nehezen tudtak csak versenyezni az Amazon felületén megtalálható olcsóbb termékekkel, időnként hamisítványokkal.

Az Amazon egyébként hosszú ideje nem igazán tud megnyugtató politikát kidolgozni a hamisítványok forgalmazásával kapcsolatban – ami szintén inkább visszaveti a platform vonzerejét a luxusmárkák szemében.

Az Amazon folyamatos próbálkozása azonban az elemzők szerint is indokolt. A luxusipar ugyanis hatalmas lehetőséget jelenthetne a vállalatnak. A Bank of America egy elemzője szerint a nyugati luxusszektor kereskedelmi értéke nagyjából 120 milliárd dolláros lehet a következő 10 évben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!