Fontos bejelentés érkezett a hét elején a General Motorstól, amikor a detroiti vállalat vezetője, Mary Barra először utalt arra, hogy GM nyitni szeretne a légitaxik piaca felé. A lépés azonban nem számít hatalmas meglepetésnek, ugyanis maga a cég is közölte, a nyitás beleillik az elektromos járművekkel kapcsolatos tervekbe, illetve az Ultium akkumulátor projektbe is – írja a Reuters.
Barra hangsúlyozta, a GM szilárdan hisz az elektromos autók jövőjében, és az Ultium rendszer ereje és flexibilitása lehetővé teszi a légi mobilitás felé történő nyitást is.
A vertikálisan le- és felszálló légitaxik ugyanis elektromos motorokat használnak, klasszikus hajtóművek helyett.
Noha egyelőre a légitaxi közlekedés még igen kezdeti szakaszban van, az elemzők jelentős része szerint komoly lehetőség rejlik a szektorban. Nem meglepő, hogy a GM részvénye 5,4 százalékot emelkedett a bejelentés után.
A befektetők azonban általában is igyekeznek korán beszállni a szektor lehetőségeibe. Vállalati és magánbefektetők ugyanis eddig legalább 2,3 milliárd dollárt fektettek be 100 légi közlekedési startupba.
A terület egyébként különösen izgalmas, azonban a fejlesztések igencsak időigényesek. Az Amazon és a Walmart például már foglalkozik áruszállító drónokkal, azonban az emberek szállítása repülő autókon sokkal nehezebb, főleg fenntartható üzleti modellként.
A GM mellett azonban már nagy autóipari vállalatok is igyekeznek meglovagolni a lehetőséget. A Hyundai például januárban állt össze az Uberrel, hogy elektromos taxikat fejlesszenek, és 2025-ig 1,5 milliárd dollárt szánnak a beruházásokra.
A Toyota közben vezető befektetőnek számít a légi taxikat fejlesztő Joby nevű startupban, míg a Daimler a stuttgarti székhelyű Volocopter mögé állt be befektetőként. A Porsche pedig Boeinggel dolgozik együtt szintén ezen a téren.