Az ITM közleményében idézte György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkárt, aki hangsúlyozta a kormány számára fontos az ágazat vállalkozásainak erősítése és fejlődésük biztosítása, hiszen csak így kerülhetnek megfizethető árú, jó minőségű, egészséges élelmiszerek a magyar családok asztalára.
"A Válaszd a hazait! kampány nem pusztán arról szól, hogy vásárlóként részesítsük előnyben az itthon készült termékeket, hanem arról is, hogy legyenek olyan vállalkozásaink, amelyek képesek a vásárlóknak megfelelő minőséget versenyképes áron előállítani és bekerülni a kereskedelmi láncok polcaira is" - mondta az államtitkár, aki szerint a mostani program az eladók és a beszállítók összekapcsolásával épp ezt hivatott elősegíteni.
György László emlékeztetett, hogy
a magyarországi gazdaságtörténetben egyedülálló, 35 milliárd forint keretösszegű program a hazai élelmiszeripari vállalkozások beszállító képességeinek fejlesztését, kiemelten a szükséges technológiaváltást és kapacitásbővítést támogatja.
Továbbá elősegíti azt is, hogy a vállalkozások meg tudjanak felelni a vásárlók minőséggel kapcsolatos elvárásainak, így a magyar termékek kifogástalan minőségben és hibátlan csomagolásban kerülhessenek a magyar családok asztalára.
A hazai termékek választásával csökken a környezetterhelés, hiszen kevesebbet utaznak az áruk, javul az áruminőség, mivel a gyümölcsöket, zöldségeket nem kell éretlenül leszüretelni.
Ezzel egészségesebb étel jut a magyar családok asztalára és hozzájárulnak a magyar munkahelyek megerősítéséhez is"
- tette hozzá az államtitkár.
A felhívás újdonsága a célzott beszállító-fejlesztésben áll: az élelmiszeripari vállalkozások egy kereskedelmi lánccal (vevővel) közös pályázatban a piacteremtés és az üzleti együttműködés szándékát egy együttműködési megállapodásban rögzítve jelentkezhetnek támogatási forrásért.
Emellett a vállalkozások célzott fejlesztései egy általános konstrukcióban kaphatnak támogatást ahhoz, hogy a külpiacra léphessenek:
A nagyvállalatok csak beszállítóként részesülhetnek támogatásban.
A projektek megvalósítási időtartama a mikro-, kis- és középvállalkozásoknál legfeljebb 12 hónap, kutatás-fejlesztési projekteknél 24 hónap, nagyvállalatok nagy beruházásainál pedig legfeljebb 24 hónap.
A beszállítók 2021. január 11. és február 28. között adhatják be jelentkezésüket, és szintén február 28-ig van lehetőségük regisztrálni a koordinátoroknak, azaz például a kiskereskedelmi láncoknak az elip.ifka.hu oldalon, ahol további információk is megtalálhatók a Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Programról - olvasható az ITM közleményében.