Átverte vásárlóit a sportélelmiszereket forgalmazó cég, 100 millió forintra bírságolták
![protein](https://cdn.origo.hu/2023/12/yysYJnz4UdXURXfrOw46MmtEUPu_GYFq1tMOqxGluXQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzYyNmVlNTU0NzVhMDQ4NTlhOWFhYzVhYzlmN2ZmYmRj.webp)
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata megállapította, hogy a Nagy-Britanniában bejegyzett The Hut.com Limited
tisztességtelen módon, a fogyasztókat megtévesztve forgalmazta „MyProtein" márkájú étrend-kiegészítőit (elsősorban fehérjéket) és ruházati termékeit.
A cég ugyanis az eljárás során nem tudta igazolni, hogy korábban valaha is alkalmazta az e-DM leveleiben és a magyar honlapján akciósként feltüntetett termékek eredeti, azaz magasabb összegű árait.
Emellett jogsértőnek bizonyultak azok a vásárlásra sürgető üzenetek is (pl. „Kiárusítás"; „Utolsó lehetőség"; „Gyorsan fogynak a készletek"), amelyek azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy a „kedvezményes" árak csak korlátozott ideig érvényesek.
A versenyhatóság 100 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra, és eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától,
valamint az eltiltás betartásának igazolására kötelezte a céget.