A megtett kilométerenként mintegy fél grammal a határérték felett kibocsátott szén-dioxid szennyezés
több mint 100 millió eurójába (35,68 milliárd forintjába) kerül az autógyártó óriásnak,
mindez azonban nem veszélyezteti a cégcsoport bevételeit, mivel a VW már kalkulált ezzel a veszteséggel.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos problémák nehezítették az autógyártó helyzetét. A cégcsoport piacra dobta az akkumulátoros ID.3 modelljét, de az értékesítését a vártnál jóval később sikerült csak elkezdenie, nagyrészt szoftveres problémák miatt.
Míg a vállalatnak tavaly Európában
minden más autógyártónál jobban sikerült elektromos autókat értékesítenie, nagyjából 25 százalékos piacrészesedést elérve,
ezek a szállítások nem voltak elegendőek a flotta többi járműje károsanyag-kibocsátásának ellensúlyozására.
Az elektromos autók kínálatának kibővítése azonban lehetővé teszi a cégcsoport számára, hogy idén elérjék a célkitűzésüket - közölte Herbert Diess, a VW vezérigazgatója.
A német járműgyártó óriásnak azonban kevés ideje maradt arra, hogy felpörgesse elektromos autói értékesítését, mivel a Tesla még ebben az évben tervezi a németországi gyára megnyitását.
A VW német versenytársának, a Daimlernek viszont sikerült megfelelnie a széndioxid-kibocsátási normáknak Európában, köszönhetően a plug-in hibrid eladások felpörgésének a tavalyi év végén.
A VW fő célkitűzése az elkövetkező hónapokban az ID.4 elektromos terepjáró bemutatása lesz,
amely mellett az Audi és a Porsche luxusmárkák is új modellváltozatokat mutatnak majd be. Emellett olyan új, a tömegeknek szánt elektromos autók is megjelennek majd, mint a Cupra El-Born vagy a Skoda Enyaq.
Forrás: Bloomberg.com