Ahogy a világ más régióiban, úgy az ázsiai és csendes-óceáni térség országai is jelentős erőfeszítéseket tettek a koronavírus-járvány leküzdésére, ide értve a lezárásokat, az utazási korlátozásokat, a kötelező maszkhasználatot, a kontaktkereséseket, a teszteléseket, és szigorú társadalmi távolságtartást. Az esetek csökkenésével és a társadalmi bizalom fenntartásával a mozik látogatottsága is hamar visszaállt, a 2020-as évre vonatkozó első számokból pedig azt látni, hogy a hangsúly a mozis bevételeken belül, eltolódott az ázsiai piac irányába.
Japánban például a 126 millió lakosból körülbelül 300 ezer vírusos esetet regisztráltak.
A jegyeladások pedig "csak" 46 százalékkal csökkentek a szigetországban, szemben az USA-val, ahol eddig 21,6 millió esetet regisztráltak, és a jegyeladások 80 százalékkal estek vissza.
Az eltérésben a másik fontos ok, hogy amíg az észak-amerikai piacon nem igazán volt új hollywoodi szuperprodukció, amiért érdemes lett volna moziba menni, az ázsiai piacon több új filmet is bemutattak, ami a filmszínházakba vonzotta a közönséget a kanapéról.
Kínában két olyan filmet is bemutattak, ami 400 millió dolláros bevételt generált a pénztáraknál.
Ezzel szemben a januárban bemutatott Bad Boys harmadik része csupán 204 millió dollárt hozott, az őszi félévben pedig egyetlen olyan filmet sem mutattak be az észak-amerikai közönségnek, ahol a bevétel meghaladta volna a 100 millió dollárt.
Szakértők szerint a piac helyreállása még eltart egy ideig, azonban az elmúlt egy évből rengeteg tapasztalatot és jó gyakorlatot szűrhettek le azzal kapcsolatban, hogyan kell a filmszínházakat működtetni a 2020-ban kialakult sajátos körülmények között.