Az 55 milliárd forintos forgalmú magyar játékpiacon 25 százalékos részesedésével piacvezető vállalat 2020-ban 13,8 milliárd éves nettó árbevételt ért el, írják közleményükben. „Az előző év minden nehézsége ellenére sikerként könyveljük el, hogy meg tudtuk tartani a közel 14 milliárdos forgalmunkat. A 2019-hez viszonyított 4,5 százaléko növekedést az új áruházaink megnyitásának köszönhetjük" – mondta el Gyaraki Dávid, a vállalat marketingvezetője.
Tavaly összesen 5,38 millió darab játékot értékesítettek,
melyek közül az év abszolút győztesei a társasjátékok voltak.
„Jóllehet a családok többsége 2020-ban töltötte el a legtöbb időt együtt, így az amúgy is reneszánszukat élő társasoknak óriási löketet adott a kialakult helyzet" – tette hozzá a marketingvezető. A dobogó második fokára a kreatív játékok, a harmadik helyére pedig a korábbi aranyérmes LEGO készletek léphettek fel.
Top 5 játékkategória 2020-ban a vállalat adatai alapján:
1. Társasjáték
2. Kreatív játék
3. LEGO
4. Baba
5. Autó, jármű
A tavalyi év értékesítési számainak alakulását a tavaszi boltbezárások és a karácsonyi időszak mozgatta meg leginkább. „Az év első felének szigorú korlátozásai miatt a hagyományos áruházi kosárértékünk mindössze 7,8 százalékkal, a 2019-es 7.038 forintról 7.578 forintra nőtt. Ezzel szemben az átlagos internetes kosárérték nem mozdult, ugyanúgy 10.000 forint volt tavaly, mint az azt megelőző évben, viszont átlagon felül, 100 százalékkal nőtt az online értékesítésünk. Így történhetett, hogy 2020-ban április 6. volt a webáruházunk legforgalmasabb napja, holott tipikusan ez a nap a Black Friday szokott lenni" – árulta el Gyaraki Dávid.
A játékpiacra jellemző, hogy az éves forgalom közel fele karácsonykor realizálódik, a REGIO JÁTÉK életében is a december a legforgalmasabb hónap. „Az ünnepi időszakban 1,39 millió játékot vásároltak nálunk 7 milliárd Ft értékben" – tette hozzá a marketingvezető.