A Tesla bocsánatot kért a kínai állami áramszolgáltatótól

Sanghaj, 2021. február 02. A koronavírus-járvány miatt védőmaszkot viselő férfi halad el egy Tesla elektromos meghajtású autókat árusító üzlet előtt Shanhajban 2021. február 2-án. A Tesla Motors amerikai elektromosjármű-gyártó vállalat hivatalosan bocsánatot kért a kínai Nancsang állami tulajdonú áramszolgáltató vállalattól, miután a Tesla egyik dolgozója azt állította, hogy a túlterhelt elektromos hálózat okozott kárt egy Tesla Model 3 típusú autóban a kínai Nancsangban működő egyik elektromos töltőállomáson. MTI/EPA/Alex Plavevski
Vágólapra másolva!
A Tesla Motors amerikai elektromosjármű-gyártó vállalat hivatalosan bocsánatot kért a kínai Nancsang állami tulajdonú áramszolgáltató vállalattól.
Vágólapra másolva!

Ennek előzménye, hogy az online közösségi felületeken virálisan terjedt el egy videó a közelmúlban. A videót egy újságíró titokban készítette, és az volt rajta látható, hogy a Tesla egyik dolgozója az elektromos hálózat hibájának próbálja beállítani azt, hogy egy járműtulajdonos autója töltés után nem indult el, ugyanakkor mindenféle hibaüzenetet jelenített meg kijelzőin.

A koronavírus-járvány miatt védőmaszkot viselő férfi halad el egy Tesla elektromos meghajtású autókat árusító üzlet előtt Shanhajban 2021. február 2-án Forrás: MTI/EPA/Alex Plavevski

A Tesla dolgozója azt állította, hogy a túlterhelt elektromos hálózat okozott kárt egy Tesla Model 3 típusú autóban a kínai Nancsangban működő egyik elektromos töltőállomáson.

Miután a videó elterjedt a közösségi médiában, a kínai vállalat közleményt adott ki, melyben leszögezte, hogy minden műszaki paraméter alapján megfelelően működött a töltőpontot kiszolgáló hálózat. A kommentelők közül is egyre többen vonták kétségbe a videóban elhangzó állításokat, megemlítve, hogy az inverter meghibásodása - ami az incidens oka volt - számos más okra is visszavezethető. Az inverter alakítja az akkumulátor egyenáramát váltóárammá a motor számára.

A Tesla végül egy válaszvideóban kért bocsánatot dolgozója kijelentései miatt az állami tulajdonú áramszolgáltató vállalattól,

hozzátéve azt is, hogy a titkokban készült felvétel dolgozója állításáról, szerkesztett volt.

A kínai adatok szerint, a Tesla 2020-ban 137.500 Model 3-as autót szállított Kínában, ezzel a vezető elektromosautó-vállalat volt az ázsiai országban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!