Ennek előzménye, hogy az online közösségi felületeken virálisan terjedt el egy videó a közelmúlban. A videót egy újságíró titokban készítette, és az volt rajta látható, hogy a Tesla egyik dolgozója az elektromos hálózat hibájának próbálja beállítani azt, hogy egy járműtulajdonos autója töltés után nem indult el, ugyanakkor mindenféle hibaüzenetet jelenített meg kijelzőin.
A Tesla dolgozója azt állította, hogy a túlterhelt elektromos hálózat okozott kárt egy Tesla Model 3 típusú autóban a kínai Nancsangban működő egyik elektromos töltőállomáson.
Miután a videó elterjedt a közösségi médiában, a kínai vállalat közleményt adott ki, melyben leszögezte, hogy minden műszaki paraméter alapján megfelelően működött a töltőpontot kiszolgáló hálózat. A kommentelők közül is egyre többen vonták kétségbe a videóban elhangzó állításokat, megemlítve, hogy az inverter meghibásodása - ami az incidens oka volt - számos más okra is visszavezethető. Az inverter alakítja az akkumulátor egyenáramát váltóárammá a motor számára.
A Tesla végül egy válaszvideóban kért bocsánatot dolgozója kijelentései miatt az állami tulajdonú áramszolgáltató vállalattól,
hozzátéve azt is, hogy a titkokban készült felvétel dolgozója állításáról, szerkesztett volt.
A kínai adatok szerint, a Tesla 2020-ban 137.500 Model 3-as autót szállított Kínában, ezzel a vezető elektromosautó-vállalat volt az ázsiai országban.