Két hónapja debütált a Snapchat alkalmazáson belül megtalálható Spotlight szolgáltatás, ami már az első pár hónapjában jelentős sikereket ért el, hiszen januárban 100 millió felhasználója volt. Ugyanakkor ez a videós alkalmazás egyelőre még nem mindenben versenytársa az elődnek, így rohamosan növekvő népszerűsége mellett, a TikTok-é is folyamatosan növekszik.
A TikTok beszámolója szerint egyedül az USA-ban 100 millió havi felhasználóval gyarapodott közössége, így továbbra is vezető szerepet tölt be a rövid videós alkalmazások területén. A Snapchat mellett az Instagram is próbálja felvenni a versenyt a TikTokkal a Reels nevű szolgáltatásával, viszont a vállalat vezetői még nincsenek megelégedve vele.
A Snapchat továbbra is azt tűzte ki célul, hogy a Spotlight felzárkózzon, ezért rengeteg pénzt fektet bele.
A vállalat több, mint egy hónapon át napi 1 millió dollárt ígért az alkotóknak - természetesen nem fejenként -, annak érdekében, hogy szórakoztató tartalommal megtöltsék az alkalmazást és népszerűsítsék a Snapchat rövid videós funkcióját. Mivel sokan a gyors pénzszerzési lehetőséget látják a Spotlightban, ezért átlagosan 175 ezer videót töltenek fel naponta a felhasználók.
Míg ennek az új videós platformnak a kidolgozása még nagyon korai szakaszban van, a kezdeti eredmények bátorítanak bennünket, és izgatottak vagyunk a Spotlightban rejlő lehetőségek miatt, hogy a jövőben tovább bővíthessük bevételszerzési lehetőségeinket"
- mondta Derek Andersen, a Snapchat pénzügyi igazgatója.
Fontos megemlíteni, hogy a Snapchat havi felhasználói adatokat hozott nyilvánosságra, annak ellenére, hogy a vállalat régóta a napi bejelentkezők számára fókuszál. A Snapchat napi 265 millió felhasználóval büszkélkedhet, ezzel leelőzve az előző negyedévi 249 milliót.