A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely, és ehhez kapcsolódva a Tapolca-Ukk vasútvonal fejlesztésére kiírt tervezői közbeszerzés eredményét - írja a Magyar Építők.
A projektben a szűk keresztmetszet kiváltásának, a villamosításnak, a felvételi épületek rekonstrukciójának és a központi forgalomirányítás kialakításának az előkészítése történik meg.
A fejlesztés a Szabadbattyán és Keszthely közötti villamosítás második üteme.
A tervezéssel érintett vasút összes hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és az Ukk-Tapolca szakaszokból tevődik össze.
A több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést.
A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek.
A fejlesztést a vonal leterheltsége is indokolja: a júliusi és augusztusi hétvégeken ellehetetlenül a közlekedés: dugóban állnak az autók, és a vonatokon gombostűt sem lehet leejteni. A felújítás és villamosítás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Balaton mellé vezényeljék a korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatokat. Emellett a villamos vontatásnak köszönhetően csökkenhet az eljutási idő a Balatonhoz.