A Guardian cikke szerint ez a folyamat annak tudható be, hogy a pandémia megváltoztatta a vásárlási szokásokat, és az elmúlt egy évben felértékelődött az online vásárlás és a házhozszállítás szerepe. Márpedig ezen a téren mindkét német diszkontlánc elmarad a versenytársaitól.
Csaknem megkétszereződött az online rendelések piaci részesedése a szigetországban, ugyanis a február 21-ével zárult négyhetes periódusban elérte a 15,4 százalékot, szemben az egy évvel korábbi időszakban regisztrált 8,7 százalékkal
- közölte a Kantar piackutató cég. Az adatok tanúsága szerint a mögöttünk álló 12 hónap az online értékesítés rendkívüli felfutását hozta az élelmiszereknél, és ezt érzékelve a nagy szupermarketláncok - legalábbis a többségük - erősítették ezt az üzletágukat.
Három millió tonna élelmiszert szállítottak házhoz az elmúlt egy évben Nagy-Britanniában, és a piackutató intézet szerint ennek a vásárlási formának a népszerűsége a jelenlegi körülmények között tartós maradhat, mert a fogyasztók elégedettek vele.
Ezek a folyamatok a másik oldalon ahhoz vezettek, hogy a Lidl - amely nem értékesít online - 2010 óta most először veszített a piaci részesedéséből. Az Aldi pedig tavaly ugyan elindította az online rendelések áruházi átvételét és a házhozszállítást is (a Deliveroo-val együttműködve), de mindez csak korlátozottan vehető náluk igénybe. Így nem csoda, ha tavaly május óta folyamatosan gyengülnek az Aldi pozíciói a versenytársakkal szemben.
A múlt hónapban tehát több mint egy évtized után mindkét német lánc kénytelen volt azzal szembesülni, hogy visszaesett a piacrészük az élelmiszer kiskereskedelemben.
Miután egyelőre nem tudni, hogy Nagy-Britanniának mikor sikerül végleg maga mögött hagynia a pandémia időszakát, ezért a vásárlási szokások megváltozása miatt az Aldinak és a Lidlnek is lépnie kell, ha nem akarnak még tovább gyengülni a konkurens üzlethálózatokkal szemben.