Az Amazon gyorsan megváltoztatta a mobilalkalmazásának logóját, miután a kommentelők szerint a januárban megújult design úgy festett, mint Adolf Hitler arcképe.
Ezt megelőzően, több mint öt éven keresztül egy bevásárlókocsi képe volt az e-kereskedelmi óriás logója. Ezt váltotta az év elején egy teljesen új design, amin a cég mosolyvonalszerű nyilacskája, és egy tépett szegélyű, kék ragasztószalag volt látható.
A vállalat akkor úgy nyilatkozott, hogy az új ikon egy barna Amazon-csomagon alapszik és közölte,
Az új ikont úgy terveztük, hogy elősegítse a várakozást, az izgalmat és az örömöt, amit az ügyfeleink éreznek amikor a meglátják a küszöbön a kézbesített dobozokat."
Számos vásárló visszajelzése szerint azonban a szaggatott szélű ragasztószalag úgy nézett ki, mint az egykori náci diktátor bajusza, így kicsit több mint egy hónap elteltével a cég úgy döntött, hogy újra átalakítja a grafikát. A technológiai óriás most összehajtott kék ragasztószalagra változtatta a kialakítást.
A sok vitát kiváltó logót csak az Egyesült Királyság, Spanyolország, Olaszország és Hollandia iOS használói láthatták az elmúlt hetekben, a frissített ikon azonban a múlt héten világszerte megjelent az iOS és Android-felhasználók számára is.
A pszichológiai kutatások szerint, Hitler arca annyira felismerhető, hogy sokan azt állítják, hogy élettelen tárgyakban is látni vélik. Ebből kifolyóan a nácikkal kapcsolatos márkahibák sem ismeretlenek.
2002-ben az Umbro sportmárkát kritizálták, miután egyik termékéről kiderült, hogy ugyanaz a neve, mint a mérgező gázé, amelyet az SS-katonák emberek millióinak meggyilkolásához használtak szerte Európában. A cég azután közleményben kért elnézést a szerencsétlen egybeesésért.