Az M0-s körgyűrű déli, hárosi Duna-hídján (más néven Deák Ferenc híd) a fővárosi Műegyetem közreműködésével átfogó vizsgálatokat hajtottak végre, amelyek nyomán a felújított hidat tavaly tavaszi átadása után az elővigyázatosság érdekében hamarosan le kellett zárni - írja a Magyar Építők. Ezt követően a részletes vizsgálatok és utómunkálatok, valamint próbaterhelés következett. Végül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), a kivitelező STR M0-s konzorciummal együttműködve ideiglenesen forgalomba helyezte a hidat iskolakezdéskor folyamatos biztonsági ellenőrzés mellett.
A NIF közleményt adott ki arról, hogy elkészült a híd közép- és hosszú távú működését biztosító koncepció.
Ennek megvalósításának előkészítése folyamatban van, jelenleg az új hídsaruk kiválasztását, és az ehhez szükséges egyes szerkezeti elemek megerősítését szolgáló részletes terveket készítik.
A munkák pontos ütemezéséről is tájékoztatnak:
A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalom fenntartása biztosított lesz.
2021 szeptemberétől mindkét hídon a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat.
A Magyar Építők információi szerint ezt követően a tervek szerint decemberig még ismét többször fognak hétvégén dolgozni, amely munkálatok már döntően nem befolyásolják a közúti közlekedést.