Arra kérték az importőröket, hogy a lehető legrövidebb időn belül vegyék át rakományaikat, ezzel lehetőséget biztosítva a konténerek további hasznosítására.
Jelenleg 4-5 napos kirakodási idővel számolnak, ami jóval több, mint egy évvel ezelőtt.
A kikötő vezetője szerint fontos lenne a jelenlegi nyugodt időszakban javítani a rakodási időn, mivel az áruk mennyisége egyre csak nőni fog az iskolaév kezdetének közeledtével vagy a novemberi-decemberi ajándékozási szezonnal.
A hatalmas teherkonténerek hajóztatása az egyik legfontosabb motorja a világgazdaságnak, melyet a járvány egészen sajátos próbatételek elé állított. A nagyvilág vizein egyszerre nagyjából 55.000 hajó van jelen, ami azt jelenti, hogy körülbelül 20 millió konténer van folyamatosan úton. A teherhajózás iparágában, különösen a konténerek felhasználásában, nagyon fontos a körkörösség elve, a Covid-19 viszont hatalmas zavarokat okozott a globális ellátási láncban - ideértve a teherkonténerek rendelkezésre állását is.
A járványnak köszönhető munkaerőhiány, a vírusveszély miatt megnehezülő műszakváltások miatt a kikötőkben a ki- és berakodás nagyon lelassult, így a konténerek nincsenek folyton mozgásban. A tavalyi évben az üres konténerek átlagosan 45 napot töltöttek a raktárakban, kikötőkben, de van, ahol ez elérte a 60 napot is.