A munkálatok során elbontják a jelenlegi libegőt, és teljesen új létesítményt alakítnak ki a meghatározott pályaparaméterek alapján.
Az új libegő ugyanúgy egyköteles, körforgalmú pályán halad majd mint a jelenlegi.
A kötélpálya teljes hossza 1056,35 folyóméter, a nyomtáv 5,20 méter, és 76, egymástól közel 30 méterre elhelyezkedő 4 személyes szék halad majd rajta körbe-körbe.
A két állomása közötti magasságkülönbség 262,26 méter lesz.
A teljes nyomvonalon összesen 11 új acélszerkezetű oszlop készül, amelyek távolsága a terep függvényében 140-160 méter között változik. Az oszlopok magassága is változó, de jellemzően 16-19 méteresek lesznek. A pálya megépítésével párhuzamosan elvégzik a létesítményhez tartozó elektromos kábelek fektetését is.
Érdekesség, hogy az 1970-ben átadott libegő elnevezésére annak idején kiírtak egy ötletpályázatot.
Az egészen hajmeresztő névjavaslatok között találjuk például a Hegyi-koptert, a Janikoptert vagy épp a Huza-vonát, de a Páros-János, a Jánoshegyi Zümmögő, a Hegyi-dongó vagy a Zitye-Zötty és a Hegyremegy is felmerült.
A nyertes javaslat valójában a Lebegő volt, ebből alkották meg a libegő kifejezést.