A Lidl korábban nagy sikereket artott sajátmárkás termékeinek mintájára a nagy konkurens most Aldi-feliratos pulcsikat, pólókat, alsónadrágokat és zoknikat, illetve pizsamákat tett ki a brit áruházainak a polcaira - írja a My London nyomán a Promotions.hu. A zokni például magyar forintra átszámítva körülbelül 600 forintba kerül.
Az internetes fórumokat pedig napok alatt elárasztották az elképesztő rajongásról tanúskodó posztok, emberek ezrei osztották meg a termékeket olyan szövegekkel nyakon öntve, hogy "ezek nélkül nem lehet élni", "nekem is azonnal egyet".
Az elképesztően szélsőséges reakciókra pedig a másik oldalról is szélsőséges reakciók érkeztek. Sokan értetlenkedtek, nem értik, hogy lehet felvenni egy áruház nevét viselő ruhát. Rengetegen pedig azt nem értik, hogy egyesek miért alakulnak át könnyen önként, dalolva egy áruház sétaló hirdetésévé.
A kirobbant vita egy nagyon érdekes jelenségre - az identitásképzés egy sajátos módjára - világít rá.
Úgy tűnik, hogy 2021-re az, hogy ki milyen áruházba jár, már az identitásának szerves része, rajongótáborok vannak,
az áruházak pedig a rajongóiknak gyártanak olyan termékeket, amelyekkel a társasági terekben is mutathatják, hova tartoznak, és ezek alapján azonnal be is kategorizálják egymást az emberek. Az áruházak tehát ezzel a sajátmárkás merchandisinggal is próbálják növelni az elköteleződés szintjét.