A mini Szuezi-csatorna Kelet-Franciaországban, az Alpok lábánál található a Port Revel kiképzőközpont területén.
Ezt a vízszakaszt a hajókapitányok és a tengerészek kiképzésére építették,
amely ideális helyszín a csatornabeli közlekedés fortélyainak begyakorolására. Ez a képesség most a figyelem középpontjába került, miután az Ever Given teherhajó a múlt hónapban egyiptomi útja során, valószínűleg az erős széllökésnek és egy homokviharnak köszönhetőn, napokra beszorult és eltorlaszolta a Szuezi-csatornát. A gyakorlatozóknak úgy kell tudniuk manőverezni a konténerszállító hajók között, hogy ne akadjanak el.
"Kicsit nehéz újrateremteni a homokviharokat" - mondta a polgármester, aki egyben a kelet-franciaországi tó köré épített Port Revel kiképzőközpont ügyvezető igazgatója is. „Hasonló erejű széllökések azonban, amelyek ide-oda lökdösik a hajókat, gyakran előfordulnak."
A mini Szuezi csatornán végzett edzés során az oktatók a kormányzási problémákat és a motorleállásokat szimulálják, hogy lássák, hogyan reagálnak ezekre a hajó vezetői.
A helyszínen van még egy mini San Francisco-öböl és a texasi Port Arthur-utánzat, ahol órákat tartanak tengerjáró hajók és tartályhajók dokkolásáról és manőverezéséről a zsúfolt kikötőkben. Itt víz alatti turbinákkal gerjesztik a viharokat, széllökéseket.
A polgármester szerint az Ever Givennél történt eset, amely hat napra elzárta a Szuezi-csatornát és megfojtotta a globális kereskedelmet, arra ösztönözheti a hajózási társaságokat, hogy munkatársaikat frissítő tanfolyamokra küldjék.
Minden hasonló baleset után új ügyfelek érkeznek hozzánk"
– büszkélkedett a polgármester.
A gyakorlatokkal ugyanis fejleszthető a tengerészek manőverezési képessége, és így csökkenhet a hasonló balesetek bekövetkezési esélye. Az „edzés" még mindig jóval kisebb költségekkel jár, mint egy Ever Given-féle baleset.