Gander nemzetközi repülőtere 1938-ban kezdte meg hivatalos működését, két évvel az építkezés megkezdését követően. Tranzitzónává válását az indokolta, hogy a város a New York és London közötti nagy kör szomszédságában található.
Mivel a tengerentúli járatok számára kerozinutánpótlás miatt kötelező megállóhely volt,
a világ vezetői, a szórakoztatóipar cézárai, a sport titánjai landoltak és tartottak rövidebb pihenőt ebben a városban.
Ezáltal Gander kozmopolita jellegge tovább erősödött. A lakók pedig szokatlan közösséget alkottak, ahol a repülőtér lényegében a város életének mozgatórugója volt.
A második világháború alatt a Kanadai Királyi Légierő vette birtkokába a várost, főleg bombázók szálltak meg itt. Ezután a repülőtér életében a következő jelentős epizód az észak-atlanti utasforgalom felélénkülése volt, a város szerepe ekkoriban a Panama-csatornáéhoz volt fogható - minden légi útvonal keresztezte. Ez adott lökést a repülőtér átépítéséhez, ami így most olyan, mint egy, az 1950-es évek aranykorát idéző időkapszula, amely a brit anyakirálynő áldásával nyithatta meg kapuit 1959-ben.
A felújítás során nem volt jelentősége a költségeknek, az akkori legjobb elérhető iparművészeti megoldásokat alkalmazták. A terrazzo padlóburkolatot például Olaszországból importálták. A cél az volt, hogy a Ganderbe érkező vendégek Kanadát a tervezés progresszív zenitjének lássák.
Gander Nemzetközi Repülőtere a köztudatba igazán a szeptember 11-i terrortámadások miatt került be.
A Sárga Szalag hadművelet részeként ugyanis a városban 38 polgári és 4 katonai repülőgép ragadt összesen 5 napra, 6600 utassal a fedélzetükön. A város lakói pedig örömmel látták vendégül őket, szállást, étkezést és körbevezetést kínálva - és ezáltal csökkentve a történések okozta feszültséget. Az itt történtekről később filmet is forgattak, amelyet "Diverted" címmel mutattak be. Az akkori időkben a a ganderiek azonban nem a híressé válás motivációjával cselekedtek, csupán mert így tartották helyesnek.
Stratégiai elhelyezkedése és a kifutópálya kapacitása okán ez a repülőtér tökéletes alternatív leszállóhelye volt a NASA űrsikló programjának - ez magyarázza, hogy
a város napjainkban az űrkutatás terén próbál alternatív üzleti lehetőséget találni.
A koronavírus-járvány hatására ugyanis a repülőjáratok száma drasztikusan csökkent. Ám az egyre több űrmissziónak köszönhetően a városka és repülőtere - úgy tűnik - továbbra sem marad izgalmas feladatok és az azokhoz kapcsolódó gazdasági lehetőségek nélkül.