Február végén az utolsó elem beemelésével átjárhatóvá vált az új hídszerkezet, amely a Déli Körvasút fejlesztésének első állomása volt. A beruházás részeként kettőről három vágányosra bővült a Déli összekötő vasúti híd. Az új hídszerkezet megépítése után következik a meglévő két hídszerkezet újra cserélése - ismertette a NIF.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése összesen 35,9 milliárd forintból valósul meg.
A beruházást az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF valósítja meg, a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Kft.-vel mint kivitelezővel együttműködve. A Déli Körvasút a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF közös projektje.
A fejlesztés célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között,
,a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.