A Durex márka eladásai kétszámjegyű mértékben növekedtek 2021 első negyedévében, összehasonlítva az előző év azonos időszakának adataival. Ez a növekedés a brit piacra vonatkozik, ám a BBC-n olvasható kommentárok szerint, az ebben rejlő tendencia globálisan is igaz:
az emberek a járvány miatti korlátozások feloldásával nagyobb mennyiségben vásárolnak a szexuális egészséggel összefüggő termékeket, mint korábban.
Ez egyébként azért is érdekes, mert tavaly év elején - a világjárvány kibontakozásakor - az emberek kevesebbet szexeltek, az akkor még jórészt ismeretlen vírus miatti félelmükben. Ám tavaly nyáron, amikor némileg lazultak a korábban bevezetett társadalmi távolságtartás szabályai, az óvszerek eladásai mérhetően újra megugrottak. A mostani lazításokkal hasonló játszódik le ott, ahol kellően visszaszorították már a járványt a fokozatos nyitáshoz.
Érdekes ugyanakkor, hogy a közölt adatok szerint az egészségügyi vonatkozású termékekre fordított kiadások összességében némileg csökkentek. Ennek például az is oka, hogy ebben a szezonban jórészt nem kellett külön megküzdeni az influenzával, és így annak kapcsán az emberek nem is vásároltak egyébként szokott termékeket, például általános célú láz- és fájdalomcsillapítókat.