A Kantar piackutató vállalat szerint a konzerves húsoktól és a sörtől kezdve a cukron át a fehérítőszerekig mindent elkapkodtak a polcokról a vásárlók - szögezi le elöljáróban a Magyar Mezőgazdaság cikke.
A forgalom legnagyobb részét az Egyesült Államok adta, amelyet Nyugat-Európa, Latin-Amerika, Kelet-Európa és Ázsia követett.
A Kantar 2021-es globális felmérése szerint az italok, a tejtermékek és az élelmiszerek azok a termékek, amelyek jellemzően a globális élelmiszer-értékesítés közel ötharmad részét teszik ki. A koronavírus-járvány által leginkább pozitívan befolyásolt 20 kategória közül 15 ezekből az ágazatokból származik.
A jelentés szerint az otthoni főzés és sütés 26 százalékkal növelte a húskonzervek forgalmát, míg a cukor és édesítőszerekét 15 százalékkal, a fűszernövényekét pedig 13 százalékkal. A latin-amerikai vásárlók pedig a legtöbb élelmiszer-kategóriában a növekedés motorjai voltak.
A kimutatás alapján a leghosszabb zárlatokkal küszködő nyugat-európai lakosok alkohollal csillapították unalmukat, aminek következtében 2019-hez képest több mint ötszörösére növelték az eladásokat 2020-ban.
Nyugat-Európa és Latin-Amerika alkoholforgalma 25, illetve 20 százalékkal növekedett, eközben Ázsiában józanabbul álltak hozzá a világjárványhoz, ugyanis ebben a régióban tavaly 10 százalékkal csökkentek az eladások 2019-hez képest.
A felméréshez 42 ország háztartásainak adatait gyűjtötték össze, amelyek a világ népességének 66 százalékát és a bruttó hazai termék (GDP) 83 százalékát képviselik.