A létesítmény a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán. A 758 méteres szerkezeti hosszúsággal épülő új Tisza-híd jobb pályaszerkezete áprilisban érte el az utolsó pillért.
Most a két utolsó szerkezetielem-tolást hajtották végre, ennek során összesen 113,8 métert haladt előre a szerkezet.
A T16 tolási fázis által a híd végén lévő szerkezet elérte a Törökszentmiklós felőli hídfőt. A legutolsó hídtolási szakasz a T17C tolási fázisban valósult meg: ekkor a tolócsőr utolsó nagy elemeit leszedték a szerkezetről, ugyanakkor a szerkezet elérte a végleges helyét a folyó Törökszentmiklós felé eső oldalán.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat a híd kivitelezésének legutóbbi fázisáról:
A tolási műveletek befejeztével a hídszerkezet ugyanakkor még koránt sincs készen.
A helyére érkezése után a szerkezetet magassági és alaprajzi értelemben is beállítják, illetve megkezdődik az acél hídszegélyek szerelése.
A hídszegélyek összességében további 717 tonna súllyal növelik a 8329 tonna összsúlyú szerkezetet. Ezen túlmenően további acélszerkezeti elemek (idomacél korlátok, vezetőkorlátok, vizsgálójárdák, stb.) kerülnek elhelyezésre a szerkezeten, ezáltal a beépített acélszerkezet megközelíti majd a 9500 tonna összsúlyt.
A hídszerkezet alatti területen szintén jelentős munkálatok indulnak. A pillérekre és jármokra telepített tolópadokat elbontják. Ezután fejezhető be a megtámasztó vasbeton szerkezetek kialakítása, továbbá megtörténhet a híd besaruzása.
A Szolnok felőli oldalon az elbontott szerelőterület helyén pedig 6 méter magasságú úttöltést építenek ki, emellett véglegesítik a hídfő vasbetonszerkezeteit.