Több olvasónk is arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy csalásra utaló telefonhívást kapott a napokban.
Elmondásuk szerint
A CSALÓK MINDEN EDDIGINÉL AGYAFÚRTABB TRÜKKÖT VETNEK BE, UGYANIS, AMIKOR A HÍVOTT FÉL VÁLASZOL A HÍVÁSRA, ELŐSZÖR BEJÁTSSZÁK NEKI AZ ÜGYFÉLSZOLGÁLATÁNAK GÉPI HANGJÁT: "ÜDVÖZÖLJÜK, AZ ERSTE BANK NEVÉBEN HÍVJUK."
Mindent elkövetnek a csalók, hogy a hívás teljes mértékben hivatalosnak tűnjön, és minden eddiginél könnyebb bedőlni a trükknek.
Utána bejelentkezik egy fiatal női hang, aki a bemutatkozás során a bank által megbízott ügynöknek adja ki magát, és közli: egy ajánlattal kapcsolatban hívja az ügyfelet.
Ezután - továbbra is szigorúan fenntartva a hivatalosság látszatát - nyomatékosan felhívja a hívott fél figyelmét arra, hogy a beszélgetést rögzítik, és udvariasan rákérdez, nincs-e ellene kifogása - éppúgy, ahogy a valódi, hivatalos ügyfélszolgálati hívások többségénél is történik. Ezzel valószínűleg sokakban végleg elaltatják a gyanakvást.
EZEN A PONTON, MINTEGY MELLÉKESEN ELKÉR NÉHÁNY SZEMÉLYES ADATOT, A KÁRTYA VAGY A SZÁMLA SZÁMÁT, .
Sokan talán önkéntelenül is bedőlnek egy ilyen hívásnak, de az Erste és egyetlen más bank sem kér telefonon vagy e-mailben teljes kártya vagy számla adatokat az ügyfeleitől.
Ezért folyamatosan arra kérik ügyfeleiket, hogy ha ilyen hívást kapnak, vigyázzanak, nehogy kicsalják belőlük a bizalmas információkat,
MERT AZOKKAL A CSALÓK MÁR HOZZÁFÉRHETNEK A BANKSZÁMLÁJUKHOZ, ÉS PÉNZT VEHETNEK LE RÓLA.
Több bank is összeállított közleményt (Bankszövetség, Erste, KH, MKB, OTP, a telefonos csalásról, az Erste tájékoztató oldalt is indított arra vonatkozóan, mire figyeljenek ügyfeleik, hogy ne váljanak átverés áldozataivá.