Újabb baleset volt a Szuezi-csatornában, ezúttal zátonyra futott az egyik óriáshajó

MV Maersk Emerald
Oakland, CA - May 16, 2017: Cargo ships are unable to maneuver sideways. Multiple tugboats work in tandem to assist MAERSK EMERALD to maneuver sideways to the dock at the Port of Oakland.
Vágólapra másolva!
Egy 366 méter hosszú konténerszállító hajó még a múlt pénteken zátonyra futott a Szuezi-csatornában. Mint azonban kiderült, ebből az incidensből nem lesz olyan, a globális hajóforgalomra is hatással lévő ügy, mint a közelmúltban az Ever Given csatornába ragadásából lett. Ezt az óriást kiszabadították, és a hajóforgalom folytatódhatott a vízi úton – jelentette a gCaptain.
Vágólapra másolva!

A szerencsétlenül járt Maersk Emerald hajó szingapúri bejegyzésű. A Szuezi-csatornán tranzitszolgáltatást teljesítő Leth Agencies az egyik legnépszerűbb közösségi portálon jelentette, hogy

a hajó a 98. kilométernél, a csatorna északi végénél futott zátonyra,

miután motorhiba lépett fel. A hajó egy dél felé tartó konvoj részeként haladt át, és az ötödik volt a sorban. A baleset után a Maersk Emeraldot néhány órán belül újra vízre bocsátották, és a hajóforgalom a szokásos módon folytatódhatott.

A Szuezi-csatorna Hatóság azóta megerősítette, hogy a sajnálatos eset valóban bekövetkezett, és arról számolt be, hogy

négy vontatóhajót használtak a hajó kimentéséhez.

Az SCA megjegyzi, hogy a hajó az "új" Szuezi-csatorna északi végén haladt át, ahol két forgalmi sáv van, így az incidens hatása minimális volt a forgalomra.

A kép előterében a most szerencsétlenül járt Marsk Emerald egy 2017-es felvételen Forrás: Shutterstock

A Maersk egy e-mailben továbbított nyilatkozatban erősítette meg a baleset tényét:

"Ezúton megerősítjük, hogy a Maersk Emeraldot kimentették, és a Szuezi-csatorna részét képező Nagy Keserű-tónál horgonyoz le, ahol megvárjuk a május 28-án zátonyra futott hajóra vonatkozó vizsgálatok befejezését. A 2012-ben épült, szingapúri lobogó alatt közlekedő hajó dél felé tartott a zátonyra futás pillanatában. A legénység minden tagja biztonságban van" - áll a közleményben.

A Maersk Emerald hajó útközben:

Az AIS hajókövetési adatok szerint a hajó mostanra megérkezett a Nagy Keserű-tóhoz, ahol a hírek szerint ellenőrzésre vár.

A Szuezi-csatorna Hatóság vezetője, Osama Rabea szerint az eset azt mutatja, hogy a vízi út megfelelő kapacitással rendelkezik az ilyen helyzetek kezelésére, valamint rávilágít a két forgalmi sáv meglétének fontosságára.

Mindazonáltal az incidens fontos emlékeztető az Ever Given beszorulására, amely márciusban közel egy hétre leállította a csatornán való közlekedést, és globális fennakadásokat okozott. A fejleményeket az Origo is folyamatosan nyomon követi.

A Maersk Emerald TEU-kapacitása valamivel több, mint 13.000 húsz láb egyenértékű konténer (TEU), így valamivel kisebb, mint az Ever Given, de így is óriási.

A TEU a „szabványos konténeregységnek" felel meg. Hajók és kikötői berendezések konténerszállító kapacitásának mértékegysége. A TEU 20 láb (6 méter) hosszúságú és 8 láb (2,40 m) szélességű konténernek felel meg.

Az Ever Given balesetét követően (a hajót egyébként a Szuezi-csatorna Hatósága továbbra is kártérítési igénnyel tartja vissza az indulástól) a Szuezi-csatorna megkezdte a kotrási munkálatokat a déli vég kiszélesítésére és mélyítésére, ahol jelenleg csak egy sáv van a hajók számára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!