Az új különszintű kereszteződés a Budapest–Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének részeként épült meg. A gödöllői vasútállomás szomszédságában az eddigi szintbeni útátjárót kiváltva 143 méteres hosszúságú hídszerkezet jött létre - írja a Magyar Építők.
Az idén májusban véglegesen forgalomba helyezett gödöllői felüljárón 2020 decemberében már ideiglenesen engedélyezték a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalmat is.
A projekt jelentőségét az adja, hogy a vasútvonal felett átívelő kétsávos felüljáró által jelentősen csökkenni fog a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.
Gödöllőn emellett korszerű és akadálymentes állomási környezet (amely magában foglal egy buszfordulót és P+R parkolót), új állomási felvételi épület, üzemi épület és HÉV üzemi épület került megvalósításra. Kiépült az új térvilágítás, szélesebb magasperonok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők létesültek. A HÉV végállomás is teljesen megújult és beintegrálódott a nagyvasúti állomásba.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat:
A Budapest-Hatvan vonalszakasz mind a 13 állomása és megállóhelye megújul, továbbá egy új megállóhely létesül Akadémiaújtelep néven. A beruházás keretében 2021 őszére 53 kilométernyi kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között.
Vécsey László, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy Gödöllőnek és a térségének a vasúti elérhetősége a rekonstrukciónak köszönhetően a XXI. század színvonalára ért.
A beruházás a térség közlekedési hálózatfejlesztésének az első nagy volumenű lépése, amit soron követ a HÉV-vonal rekonstrukciója és a közúti kapcsolatok térségi szintű megújítása
– hívta fel a figyelmet a politikus.