Az amerikai távközlési óriás,
a Verizon a két társaságot is magában foglaló médiaeszközeit egy amerikai magántőke-társaságnak, az Apollo Global Management-nek adta el
az 5 milliárd dolláros üzleti tranzakció keretében. A megállapodás értelmében a Verizon 10 százaléknyi részesedést továbbra is megtarthat. A vállalat az AOL-t 2015-ben, a Yahoo-t pedig 2017-ben vásárolta meg összesen 9 milliárd dollárért. Habár mindkét szolgáltatás éveken át nagyon népszerű volt, a technológia és az internet fejlődésével az olyan találmányok, mint a Google és a közösségi platformok, átvették a helyüket.
A Verizon abban a reményben vásárolta meg a Yahoo-t és az AOL-t, hogy segítségükkel gyorsan és sikeresen beléphet a digitális reklámpiac birodalmába.
A Yahoo és az AOL úttörő szerepet játszott az ingyenes és informatív webes szolgáltatások széles választékának kínálásában, jóval a Google megjelenése előtt. Ingyenes webes mail és csevegő szolgáltatásaikkal e két cég az online hirdetések piacának sarokköveivé tudott válni.
A 2000-es évek elején a legtöbb internethasználó naponta látogatta ezeket az oldalakat.
A Yahoo a hírektől, az időjárás-jelentéseken át, a sporteredményekig, sőt a filmek megjelenési dátumáig is szolgáltatások széles skáláját nyújtotta oldalain.
De az elmúlt évtizedben
a Yahoo és az AOL olyan vetélytársakra akadt, mint Google, a Bing, a Facebook, a Twitter,
az ESPN, a Fandango és az Weather.com, az internetes piac pedig egyre inkább telítődött.
Az Apollo Global Management szerint a Yahoo és az AOL továbbra is rendelkezik azokkal a feltételekkel, amelyek révén ezeket digitális média és hirdetési óriássá lehet fejleszteni.
Örömmel segítünk a Yahoo-ban és annak páratlan márkagyűjteményében rejlő hatalmas lehetőségek kiaknázásában"
- mondta Reed Rayman, az Apollo magántőke-partnere.
A Verizon abból a célból vásárolta meg anno a Yahoo-t, hogy egyesítse annak keresési, e-mail és messenger eszközeit, valamint hirdetési technológiai eszközeit az AOL platformmal. Az eladás során azonban kiderült, hogy a Yahoo kibertámadás célpontjává vált.
A Yahoo postafióknak köszönhetően azonban a keresőoldalt a mai napig sokan látogatják.
A márkát az internet egyik legfontosabb hírösszesítőjének tartják, és ez a világ tizenegyedik leglátogatottabb weboldala.